Hmmm.... misschien moet ik vanavond ook maar even in de honingkamers kijken. Overdag gaat niet voor zondag lukken. De lindes rondom mijn huis (in ieder geval Hollandse Linde) ruiken heel sterk, de Zilverlindes staan op knappen. In het vlieggebied van mijn hoofdstand staan er ook nogal wat en nog steeds heel veel bramen.Kroese schreef:Ik heb vandaag vol verzegelde ramen gewisseld voor lege , omdat ik geen bakken meer heb.
koninginnenteelt is leuk, maar dat gesjouw met die honing minder.
straks in de emmer te koop. Een beetje bewaren voor onze gezellige honingmarkt in Ugchelen in September is genoeg.
Hennie...
Linde dracht 2014
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Linde dracht 2014
-
- Imker sinds: 1973
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Hier bloeien de zilverlindes nu, dus einde linde in zicht
MVG CP

MVG CP
-
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
We hebben in antwerpen de krimlinde nog primus. Ik zal vanavond eens zien of ze al bloeien.
JP
-
- Contacteer:
Gisteravond in de kasten gekeken en die raken flink vol. Een volk heeft 2 honingkamers, de bovende wordt verzegeld, de onderste nog niet, Er was nog wat ruimtje, maar niet heel veel meer. Daar gaat later deze week een 3e honingkamer op. Het andere volk (heeft gezwermd) heeft 1 honingkamer die ook al goed gevuld wordt. Afhankelijk hoe dat er later deze week uitziet moet ik dit weekend gaan slingeren of wat ramen wisselen. Ik heb niet genoeg materualen om nog een honingkamer bij te plaatsen.
De linde gaat dus ook erg goed!
De linde gaat dus ook erg goed!
-
- Imker sinds: 2013
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Ook hier loopt de lindedracht op zijn einde. De meeste lindes in de omgeving zijn al helemaal uitgebloeid en de zaadknoppen zijn al behoorlijk groot. de lavendel wordt nu nog druk bezocht, maar over een dikke week is dat feest ook uit vermoed ik. ik zal dus op 5 juli al aan slingeren toe zijn.
-
- Contacteer:
De hollandse linde staat bij ons juist nog flink in bloei en de zilverlinde moet nog bloeienjohan schreef:Ook hier loopt de lindedracht op zijn einde. De meeste lindes in de omgeving zijn al helemaal uitgebloeid en de zaadknoppen zijn al behoorlijk groot. de lavendel wordt nu nog druk bezocht, maar over een dikke week is dat feest ook uit vermoed ik. ik zal dus op 5 juli al aan slingeren toe zijn.

-
- Imker sinds: 2013
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
ik heb wel geen zilverlindes in mijn drachtgebied staan. de zilverlindes enkele km verderop staan wel nog in bloeiSanttu Pikkarainen schreef:De hollandse linde staat bij ons juist nog flink in bloei en de zilverlinde moet nog bloeienjohan schreef:Ook hier loopt de lindedracht op zijn einde. De meeste lindes in de omgeving zijn al helemaal uitgebloeid en de zaadknoppen zijn al behoorlijk groot. de lavendel wordt nu nog druk bezocht, maar over een dikke week is dat feest ook uit vermoed ik. ik zal dus op 5 juli al aan slingeren toe zijn.Wat een verschil!

- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Daarstraks ff wezen kijken hoever de zilverlinde is met de bloei......ze zijn net open aan het gaan.
Nu maar hopen op een bak regen,voordat het donderdag weer warmer wordt.
Dan barst het hier weer los.
Nu maar hopen op een bak regen,voordat het donderdag weer warmer wordt.
Dan barst het hier weer los.

-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Contacteer:
Ik meende dat de linde bij mij in drieën ging,maar dat is dus in vijf-en.
De eerste is totaal uitgebloeit,tweede op zijn eind,derde nog voor de helft in bloei.De vierde sprong de 26 ste en staat nu in volle pracht(nog niet allemaal!!!)De vijfde duurt zeker nog een dag of vier,vijf. De laatste 2 soorten zijn zilverlindes.
Het volstouwen van de geslingerde ramen gaat achter mekaar door,ik heb pijn in me rechter schouder en arm van het slingeren.
Petro
De eerste is totaal uitgebloeit,tweede op zijn eind,derde nog voor de helft in bloei.De vierde sprong de 26 ste en staat nu in volle pracht(nog niet allemaal!!!)De vijfde duurt zeker nog een dag of vier,vijf. De laatste 2 soorten zijn zilverlindes.
Het volstouwen van de geslingerde ramen gaat achter mekaar door,ik heb pijn in me rechter schouder en arm van het slingeren.

Petro