da's waar, waarschijnlijk is de methode ontwikkeld voor een kast
zoals de spaarkast/simples, heb begrepen dat de methode uit ierland komt?
wellicht hebben ze daar het brits standaardraam, waarvan de simplex is afgeleid?
vriendelijke groet
Semar(Dominique)
veel te veel
-
- Imker sinds: 1984
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: veel te veel
Zie draadje hier Semar:
http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... =7&t=28658
Methode werkt i.d.d. met een kast met raten die ongeveer zo groot zijn als die van een spaarkast BK.
M.vr.Groet,
Freek
http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... =7&t=28658
Methode werkt i.d.d. met een kast met raten die ongeveer zo groot zijn als die van een spaarkast BK.
M.vr.Groet,
Freek
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Re: veel te veel
Semar,als je niet genoeg ruimte hebt voor de opslag,moeten ze alles wel in het broednest opslaan.
Meer honingkamers op de Dadanten !!!
En steeds kijken of er weer 1 bij kan,dan slaan ze het niet op in het broednest en verzegelen het voor permanente opslag.(wel wat tijdelijke nectar dumps in het broednest)
Mijn grootste Dadant heeft nu 6 honingkamers,waarvan 1 geplaatst op de Dadant broedkamer,met op deze honingkamer dan het rooster.
Mijn nieuw opgezette Dadant van begin mei heeft er nu 2 en nr 3 komt er komende week op.
Steeds opslag ruimte erbij geven en met kunstraat.
Meer honingkamers op de Dadanten !!!
En steeds kijken of er weer 1 bij kan,dan slaan ze het niet op in het broednest en verzegelen het voor permanente opslag.(wel wat tijdelijke nectar dumps in het broednest)
Mijn grootste Dadant heeft nu 6 honingkamers,waarvan 1 geplaatst op de Dadant broedkamer,met op deze honingkamer dan het rooster.
Mijn nieuw opgezette Dadant van begin mei heeft er nu 2 en nr 3 komt er komende week op.
Steeds opslag ruimte erbij geven en met kunstraat.