JP,
Hopelijk blijft betreffend buckfast moetje lekker eitjes leggen, vooralsnog ziet het er goed uit en loopt ze vrolijk in het volkje (3ramer) rond en ik heb haar al eens met de bril goed bekeken en geen mankementen (pootje eraf e.t.c.) aan het moertje kunnen ontdekken.
Er is echter een ding fout aan het ding hij heeft te weinig bijen (anderhalf a 2 ramen) en hij zit in een 3ramer en dat is geen kast om een productievolk voor 2015 in op te trekken.
Ik wil maar een zesramer maken er ligt nog plaat, dan kan ie van het weekend over en dan wat bijen bijkloppen en hopelijk gaat ie dan 3 ramen bijen bezetten en groeien.
Met betrekking tot het krantje, ik doe hem om het uiteind van een kruller of om het uiteind van een kooitje met een elastiekje en ik scherm zo de helft van het kooitje af. M.a.w. de bijen kunnen nog wel bij de koningin maar als de koningin het zat is kan ze zich even afzonderen. Inmiddels stuk of 3 P moeren op die manier ingevoerd, bij een P moer doe ik het dubbel, doe suiker in het uiteind van het kooitje en daarover de krant. (bijen vinden het fijn de suiker op te eten en worden daardoor aardiger raken beetje high van het eten van die suiker zo lekker vinden ze dat..., dus is het slim wel suiker te doen en niet alleen een krant).
Freek
Teeltmoer invoeren productievolk
Moderator: Hans van der Post.