FrancA schreef:
Als er een WK Bee-Teams komt ga ik kijken.. ..tot die tijd: de bal is rond en dat is de aarde ook - nou en?
WK-onverschillige
Iemedekloprut nog aan toe dat de euphorie afgelopen nacht plaats heeft moeten maken voor kataphorie.
Misschien toch ook wel 'n beetje bij jou Franca, al zeg je dat het je onverschillig ofwel koud laat.
Imkers die wel van voetbal houden, hebben een tweede KATER te verwerken, als ze vanmorgen naar het nieuws van half acht
hebben geluisterd . Er dreigt een KATASTROFE in het bestand van insectenetende akkervogels zoals de Veldleeuweriken,
Gele kwikstaarten , Blauwborsten, Roodborsttapuiten, enz. Het drinkwater in de sloten heeft een te hoog gehalte aan
imadacloprid. Tevens ontstaan te weinig insecten tengevolge van de bestrijding met iemedekloprut.(ieme de kloprut als basterdvloek)
Kortom de kwaliteit en quantiteit van hun voedsel moet ons verontrusten, zeggen de onderzoekers. De gifbeker, de gifcup
moet minder gevuld worden.
Een aanwijzing van het verminderd aanbod van insecten heb ik zelf ontdekt. Twee van 4 volken die nog steeds bij het
Koolzaadveld staan in de Graanrepubliek zijn moerloos . Boven de kasten heb ik afgelopen maanden de Gierzwaluwen
druk in de weer gezien. Ik zeg al jaren "Bijen zijn goed voor de vogelstand". Vooral 's winters zijn bijenvolken bijna
de enige voedselleveranciers aan insectenetende dieren. Wordt vervolgd.
P.S. Cup komt van het Griekse Homerische woord kupellon dat beker en bokaal betekent. Ook onze woorden kuip en kopje
zijn afgeleid van kupellon. Ons woord kop voor hoofd komt van het Latijnse caput. Denk aan cap als hoofddeksel.
Deksels nog aan toe, denk je, daar gaat ie weer. Sorry, maar jij hoeft geen twee katers te verwerken.