Zakjes honing (voor de thee) en korfvormige honingfles

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
Samuel Murray
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): 4x buckfast, 1 x ligustica, 1 x carnica
Contacteer:

Zakjes honing (voor de thee) en korfvormige honingfles

Bericht door Samuel Murray »

Hoi allemaal

Ik zag in Zuid-Afrika waar ik nu op vakantie ben twee interessante honingproducten, en ik zou graag willen weten of deze producten ook in Nederland verkrijgbaar zijn. Heb jullie al iets soortgelijks tegengekomen?

Ten eerste zijn er plastic drukflessen in korfvorm, van de tipe dat ondersteboven op de rak staat:
Korfvormige fles
Korfvormige fles
korfvorms.jpg (31.78 KiB) 4720 keer bekeken
Ten tweede drinken men in Zuid-Afrika koffie en thee vaak met suiker of honing als zoetstof, en je krijg dus zakjes met elk één theelepel vol honing erin (zoals je suiker of aspartaam in zaktjes krijg):
Zakjes honing (voor in de thee)
Zakjes honing (voor in de thee)
Terloops... er is een etiket met "badger friendly" op de verpakkingen in Zuid-Afrika -- vroeger beschermde honingboeren hun kasten tegen honingdassen op manieren die niet al te dasvriendelijk waren, maar als je je kasten dasproef maakt op een manier dat de das geen leed aandoen, kan je een "badger friendly" etiket op je honing zetten.

Samuel
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Re: Zakjes honing (voor de thee) en korfvormige honingfles

Bericht door semar »

plastic knijpflesjes met honing,
zijn in de supermarkt te verkrijgen.

maar waarom zou je jouw honing in een plastic prul willen stoppen?

lijkt mij anti reklame.

Vriendelijke groet.
Semar(Dominique)
Alex Mönch
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
Contacteer:

Bericht door Alex Mönch »

Voedsel dat continue in contact is met plastic,zoals water,frisdranken,ketchup en ga zo maar door,nemen de weekmakers op uit het verpakkings-materiaal.
Het bekende flesje water dat maanden lang in een auto zwerft,de ene dag loeiheet,de volgende dag weer koud,zal naarmate het langer in de auto ligt,steeds meer een plastic smaak krijgen,doordat er steeds meer weekmakers in het water komen.
.
Persoonlijk heb ik het er niet zo op.
Weekmakers beïnvloeden ons hormoon systeem en zijn dus per definitie ongezond om binnen te krijgen.
Het probleem is,dat ons hormoon systeem zo enorm complex is,dat het nauwelijks te bevatten valt,hoe het precies werkt en dat klachten die veroorzaakt worden door kleine schommelingen/veranderingen in ons hormoon systeem,als zodanig maar erg moeilijk herkend kunnen worden.
Elk voedingsmiddel dat vanuit de gangbare verpakking in glas,in plastic verpakt wordt,zorgt weer voor een toename van de weekmakers,die wij met ons voedsel binnen krijgen.
Ik acht deze ontwikkeling zeer onwenselijk.
Samuel Murray
Contacteer:

semar schreef:plastic knijpflesjes met honing,
zijn in de supermarkt te verkrijgen.
De ondersteboven flesjes met honing heb ik nog niet eerder gezien, in de vorm van een korf. Je krijg wel een flesje met ribbelafwerking dat min of meer op een korfwand lijkt.
Laatst gewijzigd door Samuel Murray op zo 17 aug 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Samuel Murray
Contacteer:

Alex Mönch schreef:Voedsel dat continue in contact is met plastic,zoals water,frisdranken,ketchup en ga zo maar door,nemen de weekmakers op uit het verpakkings-materiaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weekmaker

Ik heb niet de zakjes honing gekocht, dus weet ik niet of de honing in plastic of papier verpakt is (of in papier met een dunne plastic laagje). Maar ik vind het een interessante manier van honing bemarken -- in klaarverpakte porties. Als je met een theelepel honing in je thee doen kan je nooit zeker zijn van de hoeveelheid (dan te zoet, dan te weinig zoet), en met de zakjes krijg je precies hetzelfde smaak iedere keer. Ik denk ook dat mense mischien vaker honing bij thee zou serveren aan gasten op visite als er een manier is om de plakkerige potje+lepel te vermijden (dus: zakjes).
gerard.b.w.vos
Contacteer:

Bericht door gerard.b.w.vos »

Flacon met teststrip H2O2
Flacon met teststrip H2O2
In een eerdere honingtestanalyse heeft het Bijkersgilde al eens de knijpfleshoning nader bekeken.

Resultaat indertijd;
Aanbieder : Lidl
HMF : 42,4 mg/kg
Glucoseoxidase : 0 mg

Beoordeel zelf en vergelijk met je eigen product :D
http://www.bitsandbees.nl Bijna alles over bijen.
Bijen, monitor van ons milieu!
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Bericht door semar »

Samuel Murray schreef: Ik heb niet de zakjes honing gekocht, dus weet ik niet of de honing in plastic of papier verpakt is (of in papier met een dunne plastic laagje). Maar ik vind het een interessante manier van honing bemarken -- in klaarverpakte porties. Als je met een theelepel honing in je thee doen kan je nooit zeker zijn van de hoeveelheid (dan te zoet, dan te weinig zoet), en met de zakjes krijg je precies hetzelfde smaak iedere keer. Ik denk ook dat mense mischien vaker honing bij thee zou serveren aan gasten op visite als er een manier is om de plakkerige potje+lepel te vermijden (dus: zakjes).
werkt waarschijnlijk alleen met acacia honing, als je bv koolzaadhoning neemt zijn de honingzakjes roerstaafjes geworden?

:wink: :lol:

Vriendelijke groet,
Semar(Dominique)
johan
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Bericht door johan »

Het bedrijf Meli (België) verkoopt sticks met vloeibare honing, specifiek voor in thee of andere dranken.
kijk hier: http://www.meli.be/IndustryRetail/Consu ... fault.aspx
Plaats reactie