frank27 schreef:Ik heb inmiddels een flinke verzameling mooie lege 14 liter Sint Ambrosius Siroop containers op zolder staan. Wat doet een imker daarmee? Wie heeft een goed idee voor gebruik van deze mooie witte jerrycans? Ze passen zeker niet in de container voor plastic afval.
Vanuit de regenton vul ik ze op regenrijke dagen met het regenwater. Regenrijke periodes worden afgewisseld met
soms 6 weken durende droogteperiodes. Dan spreek ik de 20 containers aan voor onze potplanten. Regenwater is beter voor ze
dan kraanwater.
Als de volken bij een drachtveld staan, heb ik in de schaduw van de kasten enkele containers met water. staan om m'n handen
te wassen als ik een ander volk onder handen moet nemen. Voorkomt besmetting en werkt verfrissend.
Is de plantenspuit leeg , dan heb ik water bij de hand om ze te vullen, dank zij de containers. De plantenspuit
gebruik ik naast of in de plaats van de beroker.
Word ik door moeheid bevangen, dan vlij ik me neer opzij van de kasten. Als hoofdsteun gebruik ik een container.
Aangezien ik meer volken dan de gemiddelde imker heb en dus meer uren maak, komt het containerwater goed van pas
voor sanitaire doeleinden. Ik ben te veel tijd kwijt als ik een horecabedrijf moet opzoeken. Bij vreemden aanbellen in
een imkersoutfit met de handen onder de propolis is in de huidige dievenslotencultuur niet aan te raden.
In de kille regenachtige voorjaarsmaanden heb ik dekzeilen over de houten kasten als ze bij het koolzaad staan.
Behalve met binnenbanden houd ik de zeilen op hun plaats met de containers, gevuld met water.
Wil je nog meer toepassingen van me horen, dan hoor ik dat graag. Zj.