keuringdienst van waarde op TV

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
wijnspijker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 21:16
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Joure
Contacteer:

keuringdienst van waarde op TV

Bericht door wijnspijker » wo 24 sep 2014, 22:09

donderdag 25 september | NPO 3 (KRO)

20:30 - 21:00

Keuringsdienst van Waarde

"Honing"

johan
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 24 feb 2014, 20:37
Imker sinds: 2013
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Antwerpen, België
Contacteer:

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door johan » do 25 sep 2014, 10:44

zie ook rubriek 'cinematheek' met link naar de website.

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door alfa vulgaris » do 25 sep 2014, 11:17

En hoe zit het?

Kunnen we nu straks openlijk prijsafspraken maken als hobbyisten?
Ik neem aan dat de Keuringsdienst vanavond voor eens en voor altijd die niet uit de EU afkomstige honing op waarde gaat schatten.
Ik moet dit jaar ook weer gewoon meer voor m'n bijenmateriaal betalen.

Het valt me ook altijd op: mensen vinden het bijna altijd geweldig wat ik doe maar als ze dan zo'n pot honing van me hebben vergeten ze meestal spontaan dat ze er ook lokale bijtjes door laten vliegen.

Ik kijk 2 Nederlandse TV programma's... Check de Wilde keuken van Wouter van Klootwijk ook eens.

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door bee-tree » do 25 sep 2014, 14:04

En ze vergeten de kosten van m'n bovenkaakprothese, waardoor ik me ook prothesant voel.
Gelukkig hoef ik maar zelden meer de Dathepijp te gebruiken omdat door selectie en minder onbesuisd gedrag
mjn volken mij veel minder als een inbreker ervaren.
Daardoor ondergaat mijn prothese hopelijk niet hetzelfde lot als m'n boventanden, zeker nu ik de Vulkanberoker weer
aan de gang heb gekregen en de eerste testen bij het vlieggat niet de catastrophale reactie laten zien
die 20 jaar geleden plaatsvond.
Rens je krijgt nog de uitslag van de andere testen die ik ga doen bij andere weersomstandigheden en langduriger operaties.

Ik vind het jammer dat de snijtand met de afgeronde inham verdwenen is. Die inham was in de loop der jaren door
de Dathepijp veroorzaakt. Nu kan ik mensen, die willen weten wat voor hobby's ik heb, niet meer aan de hand
van m'n gebit, dat ik met een brede grijns toonde, naar het goede antwoord laten raden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

P.S. Op m'n etiketten ga ik zetten: Honing van de imker; met veel zorg en geduld en hoge kosten voor u bereid door de honingbij.

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door Jaap v.Popering » do 25 sep 2014, 16:16

Ik ken een imker welke een speciale prothese hiervoor in een doosje bij zich heeft . Tijdens gebruik van zijn pijp het ene gebit 8-) en met het spreken een ander gebit . :idea:
Wel een goede oplossing ,,,denk ik :whistle: Maar wanneer je deze niet kunt wisselen ,,jaaaa dan heb je een echt probleem :wink:

Jaap v P

johan
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 24 feb 2014, 20:37
Imker sinds: 2013
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Antwerpen, België
Contacteer:

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door johan » do 25 sep 2014, 17:10

alfa vulgaris schreef:En hoe zit het?

Kunnen we nu straks openlijk prijsafspraken maken als hobbyisten?
Ik neem aan dat de Keuringsdienst vanavond voor eens en voor altijd die niet uit de EU afkomstige honing op waarde gaat schatten.
Ik moet dit jaar ook weer gewoon meer voor m'n bijenmateriaal betalen.

Het valt me ook altijd op: mensen vinden het bijna altijd geweldig wat ik doe maar als ze dan zo'n pot honing van me hebben vergeten ze meestal spontaan dat ze er ook lokale bijtjes door laten vliegen.

Ik kijk 2 Nederlandse TV programma's... Check de Wilde keuken van Wouter van Klootwijk ook eens.
Ik ben een volbloed belg en woon in vlaanderen. Heb met andere woorden weinig affiniteit met nederland behalve dan dat mijn Baas 'nen hollander' is. Maar die raadde me het programma 'de wilde keuken van wouter Klootwijk' aan. En dat is sindsdien zowat het enige programma (afgezien van studio voetbal en het sinds vorige week ontdekte keuringsdienst van waarde ) dat ik op een nederlandse zender bekijk :-)

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door Santtu Pikkarainen » vr 26 sep 2014, 08:26

Wat mij tijdens het programma het meeste opviel is dat de vaten met honing bij de Traay in de zon staan. Daaarin zal zeker in de zomer de temperatuur flink boven de 40 graden oplopen. :think:
Verder viel op dat zeker niet-imkers geen flauw idee hebben wat biologische honing in zou houden.

Gebruikersavatar
Karin
Berichten: 79
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 20:59
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door Karin » vr 26 sep 2014, 10:22

Ik, als niet-imker (nog niet), had inderdaad ook nog geen idee van wat nou biologische honing is, en wat niet. Wel ben ik al een paar jaar op de hoogte van het verschil tussen EU-honing en niet-EU-honing (wat overigens ook door een aflevering van de KvW komt, dat hebben ze dus al eens behandeld). En ik pak eigenlijk altijd biologische honing (als ik geen potje van een imker heb) omdat dat altijd EU-honing is, voor zover ik tot nu toe heb mogen lezen op de etiketten.

Dit was weer een erg interessante aflevering, en ik wilde 'm eerst nog wel skippen omdat ik dacht dat het een herhaling was van de vraag over EU- en niet-EU-honing. :)

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door alfa vulgaris » vr 26 sep 2014, 21:07

Wie komt de KVW controleren?

Ik vond het eigenlijk de minst onthullende aflevering ooit.
We hebben niks gezien.

Wat voor plastic hebben we het over en waar komt het weg?

En inderdaad 200 splijtende Cesium atoompjes per seconde per kilo heidehoning is op het moment ook vast weer te vinden...veel makkelijker...veel linker lijkt me.

Groeten.

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: keuringdienst van waarde op TV

Bericht door bee-tree » za 27 sep 2014, 10:28

Jaap v.Popering schreef:Ik ken een imker welke een speciale prothese hiervoor in een doosje bij zich heeft . Tijdens gebruik van zijn pijp het ene gebit 8-) en met het spreken een ander gebit . :idea:
Wel een goede oplossing ,,,denk ik :whistle: Maar wanneer je deze niet kunt wisselen ,,jaaaa dan heb je een echt probleem :wink:

Jaap v P
Goeie tip Jaap, ik wil binnenkort m'n tandbrugje laten vervangen omdat het minder goed passend is. 'n Mens groeit
maar door in kennis en wijsheid, in........ :be11: :be2: :mrgreen:

P.S.Ik heb als dank ook 'n tip voor jou die ik van plan ben in de rubriek Bijengezondheid of Bedrijfsmethoden te plaatsen.
Dat ik ze jou als eerste presenteer, komt mede door het nieuwsbericht vanmorgen op de radio dat een groep van 40 ministers
voor gezondheid op uitnodiging van president Obama van de V.S. momenteel plannen opstelt om de grootste
bedreiging van de hele wereld een halt toe te roepen, namelijk de INFECTIEZIEKTEN en de toenemende resistentie
van besmettelijke micro-organismen tegen antibiotica.
Omdat jij ook veel volken moet voeren, kom je hoogstwaarschijnlijk officiële gesloten voerbakjes tekort.
Gevolg: Je gebruikt van alles en nog wat. Sinds kort gebruik ik de lege emmertjes waarin Turkse of Griekse yoghurt
gezeten heeft. De inhoud is één liter. In de deksel druk ik van bovenaf zo'n 20 gaatjes met diameter van 1 mm.
De kans dat één of méér bijen verdrinkt en daardoor de suikeroplossing besmet, is nihil. Bijen die verdrinken
in de smalle voerruimte van de veel in omloop zijnde kunststofvoerbakjes, moet je als verdacht beschouwen van ziek te zijn.
Sh,,, nu pas schiet me te binnen dat de emmertjes óók van kunststof zijn. Tast 'n suikeroplossing die hooguit één nacht in de
emmertjes verblijft, de wand aan ,waardoor micro-partikels ontstaan ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten