Daar heb je gelijk in Jaap, maar Hans krijgt geen subsidie (er gaan in Europ miljarden naar boeren, betaald door de niet-boerende belastingbetaler) en ook heeft het tuinieren van Hans (vermoedelijkJaap v.Popering schreef:Hans
Ik kan toch ook niet bepalen wat er in jou tuintje staat , groente , aardappelen of bloemen en of je die wil laten verwilderen of voor mijn part brandnetels ???
Jaap v P

Er wordt een sentiment geschetst van die arme boer die ook graag een boterham wil verdienen en niet terug wil naar tijden van vroeger....en daardoor niet anders kan dan op de huidige weg maar verder te boeren. Dit is nonsens. Er zijn volop voorbeelden te geven van boeren die het anders doen en ook een goede boterham hebben en ook zijn er landen rondom ons waar het er anders aan toe gaat. Het verhaal van die zielige boer doet het misschien goed bij mensen uit de stad, maar niet bij mij. Ik ben opgegroeid in de polder met boeren als buren en weet wat er leeft en weet hoe hun gemiddelde boterham eruit ziet.
Er is ook een middenweg mogelijk, zoals hiervoor ook aangegeven door anderen. Het is alleen een kwestie van willen en keuzes maken en van mentaliteit.
Groet,