Hallo,
net even een rondje gemaakt en zag wat bloeiende bomen. Enkele zeker een wilg (welk soort?) andere weet ik zo niet.
Kan iemand me het zeggen.
Kunnen er stekken mee gemaakt worden? Gaat het makkelijk of moeilijk? Eerst in water wortel laten maken en dan in de grond of meteen in der grond. Ik hoor het wel.
Telkens 2 foto's per takkenbosje 1 iets verderaf (A) en 1 iets dichter bij (B). Kan wat dubbel bij zitten. Ik heb wat geknipt en toen aan 1 bos meegenomen. Toen weer opgedeeld in 5 groepjes.
welke bomen zijn dit?
Moderator: maartenkleijne
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: welke bomen zijn dit?
lijken mij allemaal wilgen, niet allen dezelfde soort, verschillende soorten dus. Ik kan ze zo niet op naam brengen. Op water zetten of vochtige aarde allebei te proberen.
De derde lijkt een vrouwtje, die kan je overslaan, voor de bijen minder goed want geen stuifmeel, de mannetjes hebben stuifmeel en ook nectar ....
De derde lijkt een vrouwtje, die kan je overslaan, voor de bijen minder goed want geen stuifmeel, de mannetjes hebben stuifmeel en ook nectar ....
gr,
m
m
-
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Aha bedankt voor de info met de 3e.
De 1e lijkt wel op de wilg die op de voorpagina van deze site staat. Salix aegyptica.
De 1e lijkt wel op de wilg die op de voorpagina van deze site staat. Salix aegyptica.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Zal mannelijke (jonge) boswilgen zijn denk ik. Die rode mss geoorde wilg? Heel lastig om van een foto te zien. Bovendien bastaardiseren sommige soorten en dan wordt het nog lastiger. Grauwe wilg zou het ook nog kunnen zijn maar die is vertakter.
Ik meende dat boswilg niet wortelt op water.
Ik meende dat boswilg niet wortelt op water.
JP
-
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ah ok. Dat van de boswilg had ik gezien. Ik kijk wel wat hij doet, anders zal ik van uitlopers achter in april stekje gaan maken, dat is beschreven ergens in het forum. Hopelijk wordt het dan zeker wat.