Het lange vrije weekend gebruikt om dmv Stoomwassmelter mijn raampjes van was te ontdoen.
Nabehandeling kan met sodaoplossing (60 gram per liter water), het zou ook kunnen met bleekwater en vervolgens naspoelen met water.
Wat is de juiste verhouding bleekwater op 10 liter water?
Blijven er schadelijke residuen achter bij gebruik van bleekwater?
Wat zijn de voor-en nadelen van beide middelen?
Heeft iemand praktische cq bruikbare ervaringen en tips?
(Afbranden kan ook, maar ik wil eerst ervaring opdoen met het bovenstaande, ik ben (nog) niet zo'n "branderstype").
Raampjes schoonmaken met soda of bleekwater?
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Raampjes schoonmaken met soda of bleekwater?
Na de stoomwassmelter afkrabben met een verfkrabber ..Een aanrader neem een wat duurdere die blijven scherper .
Jaap v P
Jaap v P
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): Bastaard en Buckfast / Segeberger kasten
- Contacteer:
Re: Raampjes schoonmaken met soda of bleekwater?
Ik heb nu gekozen voor schoonmaken van raampjes in een rechthoekige bak, ca 15 liter regenwater met een scheut bleekwater. Gezien bij de fat Beeman op you tube. Dank, Erik! Jaap ook bedankt voor je reactie. Die verfkrabber is een prima idee. Ook erg handig voor de hoekjes en zaagspleten.
Een volgende keer ga ik de raampjes schoonmaken het met soda. Om te vergelijken. Maar vanwege honingslingeren binnenkort zal dat nog even op zich laten wachten.
Mochten anderen nog ervaringen (later) willen delen, altijd welkom.
Een volgende keer ga ik de raampjes schoonmaken het met soda. Om te vergelijken. Maar vanwege honingslingeren binnenkort zal dat nog even op zich laten wachten.
Mochten anderen nog ervaringen (later) willen delen, altijd welkom.