imkeren in twente

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
pien
Berichten: 7
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 22:32
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

imkeren in twente

Bericht door pien » di 09 jun 2015, 21:24

Ik zal me hier voorstellen, heb al wat vragen gesteld, maar even vertellen wie ik ben is wel zo netjes :naughty:
Ik volg vanaf dit voorjaar de imkercursus in Enschede en heb sinds een week of drie een eerste volkje. Ik vind het best spannend, maar tot nu toe gaat het goed. Mijn volkje staat vlakbij huis, bij mijn werk, dus ik kan heel vaak even kijken hoe ze met stuifmeelvoetjes aan komen vliegen. Ik vind het prachtig.
Groeten, Pien

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: imkeren in twente

Bericht door Hans van der Post. » di 09 jun 2015, 23:08

Welkom Pien hoop dat je nog jaren met veel plezier zal imkeren.
!Hans.

Benthe
Berichten: 125
Lid geworden op: do 27 nov 2014, 15:56
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Re: imkeren in twente

Bericht door Benthe » di 09 jun 2015, 23:10

Hoi Pien,
Ik ben net begonnen in Haaksbergen en heb sinds vanavond mijn eerste volkje.
Leuk een mede Tukker!
Lekker genieten, toch!?
8-) :be9:

Frank Olde Daalhuis
Berichten: 68
Lid geworden op: di 17 mar 2015, 13:21
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Carnica P en F1
Locatie: Losser
Contacteer:

Re: imkeren in twente

Bericht door Frank Olde Daalhuis » wo 10 jun 2015, 08:10

Nog meer Tukkers :be9: :be9:

Ik doe de cursus in Hengelo / Delden (op 't Twickel)
En ik heb sinds 2 weken mijn eigen volkje thuis in Losser :D met dank aan een mede-forumlid..

Donderdag /vrijdagavond voor het eerst zelfstandig doppen breken

Lidewij
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 17 jun 2015, 00:43
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Carnica F1, TBH, Golz, Warré, spaarkast
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: imkeren in twente

Bericht door Lidewij » do 18 jun 2015, 00:37

Nog een beginner uit Twente: in Almelo in onze tuin staan sinds afgelopen zondag ,3 dagen dus, onze eerste bijtjes in een lattenkast. Het is echt fascinerend, ik kan er de hele dag wel voor zitten. In die paar dagen hebben ze al 2 handpalmgrote raatjes gebouwd, maar eerst de in tweeen gesneden honingkamerraat schoongemaakt. Die hebben we met haarclips en bundelbandjes vastgemaakt aan ieder een toplat.
Wij hebben twee rijen 8 mm grote vlieggaatjes, waarvan ik niet zeker ben of dat wel genoeg is. Ben nog niet zo gewend aan dit forum, kan iemand mij op weg helpen waar ik info hierover kan vinden, of hoe ik zelf een onderwerp start?

Groetjes, Lidewij
Lattenkast, kernvolkje Carnica van dhr Scholte uit Hengelo

Egbert
Berichten: 140
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 13:28
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: imkeren in twente

Bericht door Egbert » do 18 jun 2015, 10:27

Lidewij schreef: Ben nog niet zo gewend aan dit forum, kan iemand mij op weg helpen waar ik info hierover kan vinden, of hoe ik zelf een onderwerp start?
Ga naar hoofdpagina van het forum -> kies de juiste categorie -> knop nieuw onderwerp boven de lijst met onderwerpen

Lidewij schreef: Wij hebben twee rijen 8 mm grote vlieggaatjes, waarvan ik niet zeker ben of dat wel genoeg is.
Een groter vlieggat betekent dat de bijen meer ruimte moeten bewaken, maar wanneer de jonge bijen invliegen er minder file is.
Als het volk op volledige sterkte (2bk vol met broed en bijen) is zal het heel druk zijn voor het vlieggat, maar vanaf je begint met invoeren kan je beter de vliegopening beperken tot een klein stukje (ik doe dan meestal ±5cm)


Welkom bij te Tukkers :dance: :dance: :dance:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten