een Bij(na) imkster steld zich voor..

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Angie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 24 aug 2015, 10:00
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): Nog geen
Contacteer:

een Bij(na) imkster steld zich voor..

Bericht door Angie » di 25 aug 2015, 23:17

Het idee om bijen te houden heeft me altijd wel geintresseerd,maar ik zag altijd veel beren op de weg ivm onze tuin en waar ze dan zouden moeten staan etc en protest van naaste omgeving
Afgelopen tijd viel alles een beetje op zijn plek; een vriend van de fam verteld hoe hij imker is geweest en het idee van eigen bijen gaat weer leven
vervolgens hebben we een bbq bij vrienden en ik begin over haar grote (bijen vriendelijke) tuin en bloemen...Jij bijen houden? zegt ze
"Dan zet je ze toch bij ons neer?!" (ze woont in een boerderij met kruiden/veldbloemen tuin en acaciabomen in de buurt) Wouw!!
Dus ik ben hier en daar aan het lezen en plannen en overdenken wat ik dan wil,maar misschien zit het er dan toch in,in de komende tijd :D
Begin 2016 is er weer een cursus in de buurd waar ik eerst maar naartoe ga...,ook al kriebelt het om nu heel snel,snel,snel vanalles te gaan ondernemen :be8:
Maar nee als ik het doe dan wil ik wel alles goed doen,dus ga mezelf vertellen rustig te wachten met een volkje aanschaffen tot mei '16 hihi
Tot die tijd kom ik hier soms jullie stalken :dance:

Ik ben trouwens Angelique,30 jaar en uit Zwolle
Ik hou van dieren en sporten; klimmen,fitness,hardlopen,paardrijden,windsurfen oa
denk dat ik hier wel het een en ander kan leren :be9:

Gebruikersavatar
ddelange81
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 09:58
Contacteer:

Re: een Bij(na) imkster steld zich voor..

Bericht door ddelange81 » di 25 aug 2015, 23:55

Hoi Angelique wat leuk uit Zwolle! Ik ook..
Ik heb een volk bij de Klooienberglaan staan op de stal naast de kinderboerderij..

Cursus is zeker een aanrader..
Je steekt er veel van op..
Beetje inlezen kan ook geen kwaad..
En af en toe gewoon even meekijken houdt het vlammetje aan ;-)

Verstuurd vanaf mijn XT1068 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: een Bij(na) imkster steld zich voor..

Bericht door Hans van der Post. » wo 26 aug 2015, 10:41

Angie welkom bij de grote club imkers. Er staat op dit forum 15 jaar leesvoer! Lees ze. :be2:
!Hans.

Gebruikersavatar
sikkie68
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 09 mei 2014, 17:14
Imker sinds: mei 2015
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica bastaard
Locatie: Het Jacobahof, Den Haag en Reeuwijk
Contacteer:

Re: een Bij(na) imkster steld zich voor..

Bericht door sikkie68 » wo 26 aug 2015, 22:19

HOi Angie ,WELKOM , :whistle: :whistle: hier een piep van Angelique uit Den Haag, ( sikkie68) , OOOOEEEII HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL herkenbaar je fanatiekiteit, ongeduld.nieuwschierigheid. enz. >bijna< bezeten door dit prachtige WEZEN ( de immen), ....Zou het aan onze naam liggen.
Ik ben ook aan het stalken geweest vanaf juli 2014.....
Ben dit jaar mei eindelijk HOEDSTER over een mooi bijenvolk en het gaat goed. T is best gek in het begin. Maar natuurlijk je BIJEN-MEESTER- PETER-VADER, :character-oldtimer:( HAHA ) zal je zeker op weg helpen en deze site kun je aardig wat lezen en heeeeel veel van opsteken .
kijk uit dat je nog wel gaat slapen !!! :sleeping-blue:
Heel veel succes en natuurlijk plezier. zoemgroeten van een pril imkster Angelique uit den haag. :angelic-little: :be7: :be1: ( sikkie68)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten