Het principe is doodsimpel. Perforeer de bodem van een emmer met gaatjes van 1,5mm. Snij het grootste deel van een deksel weg, zodat daar de geperforeerde emmer op kan staan en zodat die niet in de onderste emmer zakt. Stort een kilo suiker in de gaatjesemmer. Maak die nat en wacht tot het water verdwenen is. Stort daar weer negen kilo droge suiker op. Giet daar vijf liter water op. Laat de zwaartekracht zijn werk doen: na ongeveer 24 uur zijn water en suiker verdwenen en is de onderste emmer gevuld met heldere suikersiroop. Hup, volgende emmer. Enzovoort.
Maar er gaat wel eens iets mis. Ik ben verschillende keren vergeten de onderste volle emmer te verwijderen. Tsja, dan staat je schuurtje na 24 uur blank van de suikersiroop.

Ik geloof dat ik de oplossing voor dit toch wel erg lastige probleem gevonden heb: koop je suiker bij de AH en niet bij de Aldi. Volgens mij is de Albert Heijnsuiker wat fijner, waardoor die veel geschikter is voor de sukapi. Ik geloof dat die nog goedkoper is ook.
Verder zou ik het toestel op een paar kranten plaatsen. Zo'n bak waar wasmachines in gezet worden voor het geval die leegloopt zou ook zeer geschikt zijn.
Groet,
Bart