Een nieuwe vinding de temperatuursensor die draadloos werkt en maar 20 cent per stuk kost.
Mijn vermoede is wel dat de apparatuur die de data “vertaalt“ wel een prijs kan hebben.
Maar toch kan het binnen een paar jaar ook voor bijenvolken te gebruiken zijn.
En dan voor alle ramen zo is het niet nodig om elke keer volken te bekijken hoeveel ramen met broed het volk heeft.
De monitor laat het zien.
De temperatuurcensor.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
De temperatuurcensor.
!Hans.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Re: De temperatuurcensor.
Wordt nog een leuke discussie, na jarenlang geharrewar over het effect van hoogspanningsmasten, GSM zenders tot en met magnetronstraling op het gedrag van bijen.
Nu sensoren in een bijenkast met hulpbronnen op de bijenstal! Ik lees tenminste "Het apparaatje werkt samen met een speciale router, die gericht radiogolven naar de sensoren stuurt voor energie. De antenne in de sensor slaat die energie vervolgens op. Als er genoeg energie is, gaat de sensor aan, wordt de temperatuur gemeten en wordt er een signaal naar de router gestuurd."
Heb zelf wel eens gemeten met een standaard thermokoppel (kost tussen de 2 en 20 euro, afhankelijk van de kwaliteit en afscherming) en een standaard multimeter. Werkt!
Grtz,
erik.
Nu sensoren in een bijenkast met hulpbronnen op de bijenstal! Ik lees tenminste "Het apparaatje werkt samen met een speciale router, die gericht radiogolven naar de sensoren stuurt voor energie. De antenne in de sensor slaat die energie vervolgens op. Als er genoeg energie is, gaat de sensor aan, wordt de temperatuur gemeten en wordt er een signaal naar de router gestuurd."
Heb zelf wel eens gemeten met een standaard thermokoppel (kost tussen de 2 en 20 euro, afhankelijk van de kwaliteit en afscherming) en een standaard multimeter. Werkt!
Grtz,
erik.