Koningin ligt dood in januari
Moderator: Hans van der Post.
- buzzer
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
- Contacteer:
Re: Koningin ligt dood in januari
Ik had er voor gekozen eerst uit te zoeken welk naar kwaaltje de meisjes hadden voordat ik ze op een ander volkje had gezet..... voor het zelfde geld hadden ze allemaal de griep gekregen of erger!!! 

Alle begin is (bij) zonder honing.
-
- Imker sinds: 2015
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Hoi Buzzer,
U hebt overschot van gelijk en heb getwijfeld of ik het wel zou doen...
Het volk waarmee ik het verenigd heb was zeer klein met veel voedsel, want met de andere volken wou ik zeker het risico niet aangaan
Van het volkje waarmee ik het verenigd heb dacht ik altijd dat er broed aanwezig was omdat de temperaturen in die kast het hoogste waren, ook al was dit volkje het kleinst
Bij openen zag ik geen enkele vorm van broed, ook de gemerkte koningin was niet te vinden, wel waren er enkele moerdoppen aanwezig
Momenteel blijft de temperatuur van die kast met de verenigde volkjes het hoogst ??? , maar wilt dit altijd zeggen dat er broed aanwezig is of kan dit ook omdat deze moerloos zijn ?
Ik ben aan het sukkelen
groetjes
Marc
U hebt overschot van gelijk en heb getwijfeld of ik het wel zou doen...
Het volk waarmee ik het verenigd heb was zeer klein met veel voedsel, want met de andere volken wou ik zeker het risico niet aangaan

Van het volkje waarmee ik het verenigd heb dacht ik altijd dat er broed aanwezig was omdat de temperaturen in die kast het hoogste waren, ook al was dit volkje het kleinst
Bij openen zag ik geen enkele vorm van broed, ook de gemerkte koningin was niet te vinden, wel waren er enkele moerdoppen aanwezig
Momenteel blijft de temperatuur van die kast met de verenigde volkjes het hoogst ??? , maar wilt dit altijd zeggen dat er broed aanwezig is of kan dit ook omdat deze moerloos zijn ?
Ik ben aan het sukkelen

groetjes
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
- buzzer
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
- Contacteer:
Je hebt er in ieder geval goed over nagedacht Marc.... Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan zoals je gehandeld hebt. Wat betreft de doppen, ik hoop dat de ervaren broeders hier op het forum hun wijsheid hierover willen uitspreken. Ik denk namelijk dat de sterkste K straks al het mooi (darren) weer is geworden op bruidsvlucht gaat, of werkt het niet zo? 

Alle begin is (bij) zonder honing.
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Moerdoppen, zat daar wat in?Marcje schreef: Bij openen zag ik geen enkele vorm van broed,............., wel waren er enkele moerdoppen aanwezig.
Marc
ad staals
-
- Contacteer:
Hoi ad,
Ik heb er niet durven aankomen bij deze die gesloten waren, omdat ik bang was te misdoen ....
Zag wel eentje waar een gat in was , en na wat opzoekwerk zag het er eerder uit als een redcel
Nadien besefte ik dat ik beter een foto maak
Groetjes
Marc
Ik heb er niet durven aankomen bij deze die gesloten waren, omdat ik bang was te misdoen ....
Zag wel eentje waar een gat in was , en na wat opzoekwerk zag het er eerder uit als een redcel
Nadien besefte ik dat ik beter een foto maak
Groetjes
Marc
-
- Contacteer:
Goede avond ,
Ben hier terug met een kleine update van dit volk
( Kleine samenvatting : heb een klein volkje waarvan de koningin dood lag en waar de bijen zenuwachtig op zoek waren rond het vlieggat, verenigd met een ander klein volkje dat de versterking goed kon gebruiken enz......)
Na de korte winterprik komen de verenigde bijen terug buiten , maar ook die bijen gedragen zich nu onrustig op de vliegplank en lopen binnen en buiten , moet ik mij terug zorgen maken ?
Ook loopt de temperatuur op de dekplank op naar 24°C en ze maken veel lawaai , en dit met buitentemperaturen van 6°C ???
https://www.youtube.com/watch?v=lUR0Kj8 ... e=youtu.be
Alvast bedankt
Groetjes
Marc
Ben hier terug met een kleine update van dit volk
( Kleine samenvatting : heb een klein volkje waarvan de koningin dood lag en waar de bijen zenuwachtig op zoek waren rond het vlieggat, verenigd met een ander klein volkje dat de versterking goed kon gebruiken enz......)
Na de korte winterprik komen de verenigde bijen terug buiten , maar ook die bijen gedragen zich nu onrustig op de vliegplank en lopen binnen en buiten , moet ik mij terug zorgen maken ?
Ook loopt de temperatuur op de dekplank op naar 24°C en ze maken veel lawaai , en dit met buitentemperaturen van 6°C ???
https://www.youtube.com/watch?v=lUR0Kj8 ... e=youtu.be
Alvast bedankt
Groetjes
Marc
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Nou Marc dit klinkt niet goed! als het de komende week wat warmer is zou dan even kijken.
Maar offer niet weer een volk!
Maar offer niet weer een volk!
!Hans.
-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Hallo Marc,
YouTube vraagt een inlog. Kun je die geven. ik stuur ook een pb.
Morgen is hier 12 graden voorspeld. Mogelijk hebben we overdag een extra warm (middag) uurtje en kun je met wat afdekken van de andere ramen toch even snel kijken.
Grtz,
Erik.
YouTube vraagt een inlog. Kun je die geven. ik stuur ook een pb.
Morgen is hier 12 graden voorspeld. Mogelijk hebben we overdag een extra warm (middag) uurtje en kun je met wat afdekken van de andere ramen toch even snel kijken.
Grtz,
Erik.
-
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
- Contacteer:
Video is niet openbaar en dus voor ons niet te bekijken.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Ferry Bantjes senior
-
- Contacteer:
Kieken dat ik ben, had het niet gezien 
Staat openbaar nu
bedankt om dit te melden