ik heb mijn volk gister bekeken en mag als trotse hoedster melden dat er 4 ramen broed aanwezig zijn en er vlijtig / driftig veel kleurtjes stuifmeel en nectar binnen komt. aan dracht geen tekort voor mijn ene volk .
En dat is nou net mijn punt . vorig jaar eind mei een vegertje begonnen, 2 raampies.Vol verbazing en respect hebben ze zich wonderlijk al het nieuwe kustraat uitgebouwd , inclusief een hele 2e broedkamer uitgebouwd. In geen 3 weken klaarrrrr, toen begon de linde dracht.. Tjongejonge hoe is het mogelijk,... de honingzolder er maar op ....!

de linde (hoofd) dracht liep op zijn einde en de inwintering begon.De 2e broedkamer volledig gevuld met honing het was niet te tillen . Maar niks in de honingkamer, zelfs niet uitgebouwd.
.. ik begrijp dat het jonge bijen% nu nog veel te laag is . Eerst maar lekker groot , sterk en gezond zijn.
Nu vraag ik me af , ..zou er iets mis zijn met dat kunstraat? Wanneer is ongeveer het gezondste moment dat die zolder er op kan? er staat zoveel dracht dat opklappen staat, die meiden worden gek !!!