Ik heb drie "honing"volken en twee daar van heb ik al gecontroleerd.Waarvan 1 met een f1 van dominique,1 met f1 Paul Zwarpoorte en 1f3 jonge moer van vorige maand.
Van één had ik 9 kilo zomerhoning,de tweede heeft een volle bak maar is net begonnen met verzegelen. De derde deed ik vandaag maar helaas er zat geeneens een moer in en er zat in de broedkamer veel stuifmeel in alle ramen met wat nectar,in de honingkamer enkel wat verzegelde honing op een raam of 5.
Aangezien ik me had ingesteld op een jonge leggende moer en veel halen/gehaald,wel even een domper dus.
Ik heb een raam brias ingehangen vanuit mijn broedaflegger met jonge moer om te kijken of er doppen worden gezet.Mocht dat zo wezen zal ik met die broedaflegger verenigen.(op de broedaflegger staat trouwens wel een volgedragen Hkamer!)
Petro
Daar had ik niet op gerekend.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: Daar had ik niet op gerekend.
Zoiets had ik ook: de gedachte dat in mijn volkstuin volk een mooi broednest van een jonge moer te vinden zou zijn, nee dus.
Alle darrencellen in het volk waren belegt en gesloten. Geen neiging van doppen aanzetten hier en daar in darrencellen een ei.
Dit kan niet anders dan van een moer zijn. dit is een geluk bij ongeluk. Geen eierleggende werkbijen....... zucht.
Naar de moer gezocht en gevonden .... een mooie! Ze is op 16 juni geboren daarna is het een natte en koude tijd geweest heb nog 3 volken waar de moer is verongelukt? waar wel de werksters de taak van een moer hebben overgenomen.
De darrenbroedige moer gevonden naar de eeuwige dachtvelden gestuurd het volk verenigd met een kunstzwerm.

Alle darrencellen in het volk waren belegt en gesloten. Geen neiging van doppen aanzetten hier en daar in darrencellen een ei.
Dit kan niet anders dan van een moer zijn. dit is een geluk bij ongeluk. Geen eierleggende werkbijen....... zucht.
Naar de moer gezocht en gevonden .... een mooie! Ze is op 16 juni geboren daarna is het een natte en koude tijd geweest heb nog 3 volken waar de moer is verongelukt? waar wel de werksters de taak van een moer hebben overgenomen.

De darrenbroedige moer gevonden naar de eeuwige dachtvelden gestuurd het volk verenigd met een kunstzwerm.
!Hans.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Heb ook nog drie volken in een hoek staan waarbij dat mij is overkomen. Heb notabene hier verschillende moeren laten inlopen. Maar de hoek is wat donker of mss toch het slechte weer. Al met al wel vervelend. Ga ze verenigen en met een kieler.
vr. gr.
vr. gr.
JP
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Gister even een blik geworpen op ingehangen raam,en ja een rijtje doppen.
Aangezien het volk toch niet meer voor de honing is dit jaar,maar uit laten lopen.
Petro
Aangezien het volk toch niet meer voor de honing is dit jaar,maar uit laten lopen.
Petro