Vandaag heb ik een zwerm gehad. Gelukkig was ik juist daar anders had ik het nooit opgemerkt. De bijen met de koningin van een mini-plus kastje wilden verhuizen. Nochtans hadden ze al gesloten broed, meer dan voldoende plaats en voldoende voedsel. Enkele bijen die de boodschap niet meegekregen hadden bleven verweesd achter.
Bij eenraamskastjes heb ik dat wel eens meegemaakt, daarom zijn die ook voorzien van een plaatje.(koninginnenrooster) Maar bij een groter kastje nog nooit.
Ik heb er dan maar een roostertje voor gemaakt. Nu is het gedaan met de fantasie.
domme bijen
-
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 0
- Contacteer:
Re: domme bijen
Heeft u bij de laatste foto draad erin gedaan en geen kunstraat?
Is dat om de bijen via de draad te laten bouwen?
En bouwen ze eigenlijk, als je geen kunstraat erin doet, gewoon aan de bovenlat vast?
Mvrgr P
En bouwen ze eigenlijk, als je geen kunstraat erin doet, gewoon aan de bovenlat vast?
Mvrgr P
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
De kunstraat was gewoon een beetje te kort. Als je er helemaal geen kunstraat in smelt bouwen de bijen waarschijnlijk helemaal niet in de raampjes of misschien wel andersom, dus haaks op de raampjesPaul67 schreef:Heeft u bij de laatste foto draad erin gedaan en geen kunstraat?

Een starterstrip aan de bovenlat werkt wel.
-
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 0
- Contacteer:
Ah ok, bedankt!