Anders uitgelegd: een p moer is raszuiver en heeft gepaard met raszuivere darren. Dit is een gecontroleerd proces zoals bijvoorbeeld op Ameland. Haar dochter, die jij kweekt vanuit die P moer, is dus ook raszuiver. Als je die laat paren met onbekende darren, zijn haar nakomelingen (de werksters) een genetische mix van 50% raszuiver en 50% "onbekend" en spreek je van F1. Als je haar, door jouw gekweekte, dochter naar een bevruchtingsstation zou brengen heb je opnieuw een P.Theo777 schreef:Hieruit concludeer ik dat een P moer eilandbevrucht kan zijn (of op bevr.station), of op eigen stand. Maar standbevrucht is ze een F1.Matthijs schreef:De radzuivere P moer is op een bevruchtings station (eiland) aangepaard. De F1 is ook raszuiver, maar heeft gepaard op de stand met "vreemde" darren. Dus van jouw P moer kun je een nieuwe P moer kweken. Mits je haar laat bevruchten op bijvoorbeeld Ameland. Anders heb je gewoon weer een F1.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Een F1 is altijd standbevrucht? Die laat je niet op speciale plaatsen bevruchten? Je hebt toch ook eilandbevruchte F1?
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk