Mvrgr P
Moderator: Hans van der Post.
prima uitgangspunt Hans; toch komt er bij mij wel eens broed in de honingkamers door verkeerd geplaatste roosters of zoals dit jaar met dat vreemde voorjaar te laat geplaatst rooster. Honingramen waar broed ingezeten heeft komen bij mij het volgende jaar niet meer in de honingkamers boven het rooster en worden dus per definitie ook niet geslingerd. Eigenlijk zou ik van de honingkamers af willen, maar ik heb er teveelJa ik ben heel voorzichtig gebruik geen honingkamerramen als broed gelegenheid dan kan er nooit een vergissing plaats vinden dus geen suikerramen in de slinger!
Eigenlijk zou ik van de honingkamers af willen, maar ik heb er teveel
En ook daar heb je weer gelijk, Hans, Maar eigenlijk wilde ik naar het systeem van doorwisselen met steeds nieuwe honingkamers die het jaar daarna bovenste broedkamer worden en de onderste omsmelten. Maar het zal inderdaad wel een mengvorm blijven.Weet niet hoe oud je bent dacht tot voor een paar jaar geleden het zelfde.![]()
Nu ben ik blij met die honingkamers, ze zijn zwaar als alle tien de HK ramen zijn verzegeld.
Ja daar was ik al bang voor!Hans van der Post. schreef:Ramen met opgeslagen gevoerde suiker.
Je kunt beter de nog niet uitgebouwde ramen er uithalen en een paar sluitramen (http://www.imkerpedia.nl) aan de kant inhangen.Mijn idee over de winter: Als ze niet alle 10 de ramen volbouwen voor de winter dan hang ik er van die dichte ramen in aan de buitenzijden om ze warm te houden. Is dat een idee?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten