imker Marinus schreef:Ik kan deze reactie niet goed plaatsen. Is hier nu een imker aan het woord? Of iemand die was heeft verkocht? De toon is zo formeel, zo praten imkers onder elkaar toch niet? Welke pet heb je op Flevobij?Flevobij schreef:Beste mede-imkers,
Mijn advies is dat u contact opneemt met uw winkel waar u de was gekocht heeft indien u klachten heeft over uw product. De winkel is uw partij in deze zaak, niet de fabrikant. Heeft u goed contact met uw verkoper, dan is dat de simpelste oplossing. NL consumentenrecht is van toepassing. Ik zal later vandaag nog wat meer juridische informatie geven, ben nu aan het werk. Mocht u zelf informatie wensen, http://www.cosuwijzer.nl geeft veel informatie over geschillen tussen consument en leverancier.
Wel gaat het altijd om bewijslast, vergeet niet dat er nog steeds niet is aangetoond dat UW kunstraat vervuild is. Monster uit Frankrijk met synthetische was, daar kunt u als benadeelde niets mee.
Groeten,
Flevobij
Beste Marinus,
Jammer dat je reactie ietwat negatief overkomt, of moet ik u zeggen ?? Ik zal alle vier uw/je vragen beantwoorden, heb net lunchpauze. Natuurlijk ben ik imker, de website is toch een forum voor imkers waarin wij informatie en vragen met elkaar bespreken. Dus wellicht heb je gelijk dat mijn reactie niet op deze website terecht hoort. Ik heb net een PB naar eindbeheerder Wim gestuurd om dit te vragen. Ik verkoop geen was, ik maak er kaarsen van. Waarom ik formeel praat is omdat dit niets meer met imkeren te maken heeft. Het is een zakelijk geschil over een product, in dit geval kunstraat. Niet anders dan de speklappen van de AH waar Tieme het over had. Dan ga je toch ook terug naar de AH, niet naar de groothandel of fabrikant van de speklappen. Wat Johan schreef, het is verre van eenvoudig. Niet eenvoudig, maar wel mogelijk. De enige pet die ik op heb is mijn imkerkap, dan wordt ik niet gestoken.
Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt.
Met vriendelijke imkergroet,
Flevobij