Dit kan niet waar zijn

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
sikkie68
Imker sinds: mei 2015
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica bastaard
Contacteer:

Dit kan niet waar zijn

Bericht door sikkie68 »

Tot mijn stomme verbazing zag k dat de GROTE BOSWILG achter het hoffie al aanstalte maakt voor het maken van de katjes :o :shock: is dit normaal in september- oktober ?? :be9: ??in februarie maart staat ze toch in bloei.
..... hier gaat iets grondig mis....gegroet uit DenHaag. Ps stuur zo ik een foto.... :be9: :o
<to :be9: or not to :be9: >, dat is de vraag!
maartenkleijne
Moderator
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Dit kan niet waar zijn

Bericht door maartenkleijne »

September/oktober is de tijd dat de knoppen voor volgend jaar gevormd worden, zeker van de vroeg bloeiers zoals wilg en hazelaar, maar ook aan beuk en eik worden de knoppen al gevormd. Vroeger werd wel beweerd dat de oude blaadjes eraf geduwd werden door de nieuwe knoppen.
gr,
m
ErikS
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Contacteer:

Bericht door ErikS »

heb uitlopende krokussen in de tuin......... denk dat de weken warmte na de weken koud hebben een prikkel afgegeven.
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

sikkie68 schreef:Tot mijn stomme verbazing zag k dat de GROTE BOSWILG achter het hoffie al aanstalte maakt voor het maken van de katjes :o :shock: is dit normaal in september- oktober ?? :be9: ??in februarie maart staat ze toch in bloei.
..... hier gaat iets grondig mis....gegroet uit DenHaag. Ps stuur zo ik een foto.... :be9: :o
Dit is normaal bijeen aantal wilgensoorten. De schietwilg (waterwilg) treurwilg vind je eind september oktober zeker geen katjes.
De boswilg en nog een paar soorten wel. Ik heb hier in mijn tuin twee wilgensoorten die katjes vertonen maar wees gerust de hulsjes blijften zeker tot begin maart zitten.
Alleen de Salix semperflora boeit nog.
!Hans.
sikkie68
Imker sinds: mei 2015
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica bastaard
Contacteer:

Bericht door sikkie68 »

okee dan, jeetje ik dacht even dat hier iets grondig mis was :oops: , maar ben al gerust door de reaktie.
ja , het zijn in jip en janneke taal ` baby katjes` ... Dat wordt helemaal te gek weer die vette grote BOSWILG... :dance: :whistle:
Groetjes sikkie
<to :be9: or not to :be9: >, dat is de vraag!
Plaats reactie