tomer schreef:joselito schreef: Zou ik nu al eens verdampen of pas in december? Er vallen momenteel zo'n 5 mijten per dag...
Als de kasten in open lucht staan en je blijft uit de buurt tijdens het verdampen, heb je dan ook een masker nodig?
Ik heb gisteren één kast behandelt. Dit was een veger van begin mei en was sindsdien niet meer behandeld.
Dit is hoe ik ze behandel,
het vlieggat wordt gesloten.
De verdamper wordt met 2 gram onder de kast geschoven (broedbak dadant blatt)
De kabel wordt volledig afgerold bovenwinds en de verdamper wordt aangesloten aan de batterij. Na 2 minuten koppel ik één klem af.
Dan zet ik een timer op 20 min. Na 20 min ga ik naar de kast en doe ik het vlieggat terug open. Alle dampen zijn ondertussen verdwenen.
De verdamper wordt eruit gehaald en dat is het.
Als je echt de ene na de andere kast wil doen, dus de verdamper eruit halen, afkoelen en met de volgende kast beginnen heb je zeker een masker nodig.
Op de manier waarop ik het doe gaat het niet snel maar je komt niet in contact met de dampen.
Trouwens je weet het wel als je iets inademt, ook bij het verstuiven. Je krijgt namelijk een geweldige hoestbui. Dus altijd bovenwinds werken ook bij het verstuiven en wachten tot de dampen verdwenen zijn. En als het sneller moet zeker een masker dragen.