Bmans schreef:. Het is niet zo dat ik de motor andersom laat lopen (kan wel, als je radiaal wilt slingeren). Ik slinger tangiaal.
Ik dacht eerder dat het bij het radiaal slingeren niet zo veel rol speelt in welke richting ze draaien maar in het geval van tangentieel wel.
Daar moet de koplat altijd naar achter staan ten opzichte van de draairichting omdat de cellen in een raam lichtjes naar beneden staan.
Bmans schreef:. Het is niet zo dat ik de motor andersom laat lopen (kan wel, als je radiaal wilt slingeren). Ik slinger tangiaal.
Ik dacht eerder dat het bij het radiaal slingeren niet zo veel rol speelt in welke richting ze draaien maar in het geval van tangentieel wel.
Daar moet de koplat altijd naar achter staan ten opzichte van de draairichting omdat de cellen in een raam lichtjes naar beneden staan.
Oh ja, klopt wat jij aangeeft. Het van draairichting veranderen is volgens mij alleen van belang met zelfkerende slingers. Die zijn qua prijsklasse wel weer even een stap hoger.
Het tegengesteld draaien heeft zeker wel nut. Je hoef de ramen dan op een andere manier te keren. Je hoef de ramen dan zeg maar hoe je ze in de slinger zet een slag terug te draaien in plaats van om hun as te draaien. De honingramen kan je in de slinger draaien, broedkamer er even uit. Het is echt een stuk minder geklieder!!
Ik heb de 4 raams motor slinger van bijenhuis gekocht.
Let wel alle dure dingen die je via internet besteld moet je ook weer op transport zetten als er wat is. Dure dingen koop ik graag binnen rijafstand.