Afgelopen jaar 2 bijenvolken ingewintert op twee kamers, voldoende voedsel en de varroa bestrijding begin september afgesloten, en tot op heden heb ik nog nooit echt een groot bijen volk verloren

Dit jaar is dat anders, end februarie, een snelle controle, en ja hoor, een volkje nog maar een handvol bijen en verder nog genoeg voer.
Het tweede volk redelijk voor de tijd van het jaar, nu twee maanden later kom ik erachter dat er afgelopen maand een stille moerwissel heeft plaats gevonden ''de oude moer was dan toch niet zo goed ?" nu heb ik een paar dagen terug in de middag met een redelijke temparatuur even vluchtig het volk gecontroleerd en ja hoor, daar waar ik al bang voor was is gebeurt, het volk, is nu geheel hopeloos moerloos!!
Geen eitjes en geen larven meer, gelukkig heb ik nu nog geen eierleggende werksters dus het kan niet zo heel lang geleden zijn dat het fout is gegaan.
Wie kan en wil mij uit de brand helpen en heeft een Moer voor mij??
Het hoeft geen f1 of f2 te zijn ,gewoon een moer zodat ik voor of juli toch een redelijk groot volk kan optrekken de bestelde twee eiland bevruchten moeren kan invoeren in het dan nog bestaande volk???
Wie helpt mij dit volk redden van de ondergang?? Elke moer is welkom!!
Mvg John