Vervuild kunstraat

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door ErikS » di 06 feb 2018, 18:45

Op het bijenblog is een alternatieve wastest geplaatst. Heb hem niet onderzocht maar lijkt me gezond verstand dat je er informatie uitkrijgt. Voordeel is grotere snelheid. mvg Erik.

https://www.bijenhouders.nl/blog/sneltest-sjoemelwas

DeKleine
Berichten: 50
Lid geworden op: di 29 nov 2016, 20:31
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): carnica
Locatie: O-VL, België
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door DeKleine » di 06 feb 2018, 20:29

Ik kan er nog niets van terugvinden. Heb je hier een referentie voor?
Ja, ik ben in het bezit van de officiële info, maar dat kan ik niet online zetten. En de Vlaamse imkersbonden verkiezen te zwijgen, maar het komt nog wel, zoiets kan men niet stil blijven houden...

marc17960
Berichten: 126
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 10:29
Imker sinds: 2017
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Houthalen-Oost
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door marc17960 » di 06 feb 2018, 21:02

de klacht tegen het bij..... is geseponeerd omdat het parket geen middelen genoeg heeft voor verder onderzoek. :lol:
one whisky a day, keeps the doctor away

Marcje
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 19:08
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Meetjesland Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Marcje » di 06 feb 2018, 23:26

Een echte schande is dit , maar daar staan we geen stap verder mee

Waar zitten de verenigingen die achter hun leden staan.....
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

tomer
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 20:20
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door tomer » wo 07 feb 2018, 01:01

Wil dat zeggen dat er in België geen strafzaak komt? Zeer spijtig als dat waar is. Misschien in Nederland nog wel?
Het was toch al duidelijk aangetoond dat het bijmengen van stearine de oorzaak was van de wasproblemen.
Boycotten en niet meer bij de Belgische groothandel kopen is iets wat we zelf kunnen doen.
Ondertussen blijven de verenigingen gewoon reclame maken in hun blaadjes voor hun grote sponsor (BH) waarvan meestal zelfs een verdeler in het bestuur van de plaatselijke vereniging zit. Een reden waarom ik niet bij een vereniging zit.

marc17960
Berichten: 126
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 10:29
Imker sinds: 2017
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Houthalen-Oost
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door marc17960 » wo 07 feb 2018, 16:22

neen, want het parket heeft de zaak geseponeerd, wegens geen tijd en geld.
Volgens bi.....f is er niets meer aan de hand.
one whisky a day, keeps the doctor away

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door m.kolsters. » wo 07 feb 2018, 17:00

Zoek je deze uitslag van
sjoemel was.jpg
Tinus Kolsters

crunx
Berichten: 329
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 15:26
Locatie: Overijssel // Twente
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door crunx » wo 07 feb 2018, 22:00

Gewoon Boycotten

Marcje
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 19:08
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Meetjesland Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Marcje » wo 07 feb 2018, 23:39

tomer schreef: Ondertussen blijven de verenigingen gewoon reclame maken in hun blaadjes voor hun grote sponsor (BH) waarvan meestal zelfs een verdeler in het bestuur van de plaatselijke vereniging zit. Een reden waarom ik niet bij een vereniging zit.
Ik ben vrij actief in het verenigingsleven en totaal iets anders dan over de bijtjes, maar bij ons komen de leden op de eerst plaats en is er geen plaats voor gesjoemel op de rug van onze leden
Dergelijke handelaars vliegen zonder pardon eruit, en ook al gaan ze dan wat zwaaien met broodroof en met advocaten, de sponsering is mooi meegenomen maar we zijn er niet afhankelijk van en net daar wringt het hier

Ik begrijp nu zeer goed waarom u in geen vereniging bent en is voor mij ook het laatste jaar :wink:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

DeKleine
Berichten: 50
Lid geworden op: di 29 nov 2016, 20:31
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): carnica
Locatie: O-VL, België
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door DeKleine » zo 11 feb 2018, 21:28

tomer schreef:Wil dat zeggen dat er in België geen strafzaak komt? Zeer spijtig als dat waar is.
Neen, er zijn nog juridische mogelijkheden. Zo'n seponering is blijkbaar niet per se het einde van de zaak.
Maar het gaat dan wel wat geld kosten en de vraag is: wie gaat dat betalen en welke Belgische bond is mans genoeg om tegen dat bedrijf in te gaan...? Is in iedere geval een stinkend putje dat een aantal bestuursleden van konvib het liefst bedekt houden... En over de reden daarvan kan men alleen maar speculeren...
Lees trouwens de brief van KONVIB nog eens goed:
Indien er een vervolging wordt ingesteld kunnen wij onze advocaat opdracht geven om een burgerlijke partijstelling in te dienen.
Ze hebben zich dus nooit geëngageerd om in de situatie zoals ze nu is, verdere stappen te ondernemen... Quasi elke imker heeft dat toen bij gebrek aan juridische bagage, uiteraard niet zo begrepen...
En ook dit is relevant:
Zodat onze advocaat u kan aanmelden als benadeelde partij in dit
strafonderzoek. Op deze wijze wordt u op de hoogte gesteld van het verloop van het strafonderzoek.
Dat ze de getroffen imkers op de hoogte gingen brengen van de stand van zaken, dat was in ieder geval al een leugen: bij konvib was men wel degelijk op de hoogte van de seponering alvorens het is beginnen circuleren, maar ze hebben er voor gekozen niet te communiceren ondanks de nog warm zijnde mooie woorden in de nieuwjaarsbrief van de voorzitter met de belofte van meer openheid en betere communicatie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten