Goedenavond,
Ik reed vanmiddag langs mijn bijtjes (rond 14 uur) en zag ze toen in grote getallen op de vliegplank zitten. De kast stond deels in de schaduw, deels in de zon (voorkant). Het leek mij dat ze aan het ventileren waren.
Nu heb ik rond 20.45 uur nog een keer gekeken en het waren er nog steeds zo veel. Is dit normaal gedrag of kan het zijn dat de kast moet worden verplaatst? Of is er iets anders aan de hand?
Ik wilde een videootje plaatsen, maar die werkt helaas niet...
Bij voorbaat dank!
Veel bijen laat op vliegplank
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 2017
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Veel bijen laat op vliegplank
Bedankt voor je bericht.
Ik heb vier dagen geleden gekeken en toen heb ik het laatste sluitblok uit de HK vervangen door kunstraat. Ik heb toen ook 2 halve speeldopjes gezien en weggehaald. De moer zat toen ook in de HK. Ik ga dit weekend de tweede HK erop zetten met moerrooster, dus dan krijgen ze weer nieuwe kunstraat erbij om uit te bouwen en te beleggen.
Ik heb vier dagen geleden gekeken en toen heb ik het laatste sluitblok uit de HK vervangen door kunstraat. Ik heb toen ook 2 halve speeldopjes gezien en weggehaald. De moer zat toen ook in de HK. Ik ga dit weekend de tweede HK erop zetten met moerrooster, dus dan krijgen ze weer nieuwe kunstraat erbij om uit te bouwen en te beleggen.
- harry mouris
- Imker sinds: 2016
- Aantal volken: 16
- Contacteer:
Hoi,
Vandaag had ik dit bij al mijn volken, klein en groot. Het is kennelijk terrasjesweer...

Vandaag had ik dit bij al mijn volken, klein en groot. Het is kennelijk terrasjesweer...

-
- Contacteer:
Oké, waarschijnlijk gewoon overbezorgd dus 

- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Als het zo warm is haal ik de varroa lade er uit. Verder een stuk isolatie plaat op de meest beschenen kant.
!Hans.