Alleen om die reden is het al een goede ontwikkeling dat steeds meer fruittelers voor de bestuiving overstappen op Osmia cornuta en/of Osmia bicornis.Fish schreef:Waar ik naar toe wel is dit. Imkers zijn goed voor honingbijen. Voor de wilde bijen is er momenteel niemand. Misschien moet er een naam voor worden verzonnen, want wilde bijenhouder kan ook worden opgevat als een rare imker.
Heb je een link naar de vaststelling van deze feiten ....Is dat een fruittelersorganisatie ?Keijmel schreef:[
Alleen om die reden is het al een goede ontwikkeling dat steeds meer fruittelers voor de bestuiving overstappen op Osmia cornuta en/of Osmia bicornis.
.
Typerend hoe jij het als imker over "bijen" hebt terwijl je het eigenlijk over "honingbijen" zou moeten hebben.jossmits schreef:Vooral voor de bestuiving van planten waar bijen minder of niet geschikt zijn.
Mijn dochter (9) is lid van Oerrr (natuurmonumenten) en kreeg dit voorjaar een leuk "bijenpakketje" thuisgestuurd.Fish schreef:Om zelf eens wat te proberen heb ik wat drachtplanten aan buurtbewoners proberen te slijten, maar mensen willen gewoon geen stekers in de tuin. Zaadmengsels voor bijenbloemen blijven om dezelfde reden liggen bij de bouwmarkt, vlindermix lijkt vele malen beter te verkopen. Als iemand een oplossing heeft voor de betegelde achtertuinen, ik hoor het graag.
Nee, dat denk ik niet, maar imkers moeten wel hun verantwoordelijkheid nemen.Fish schreef: ik denk niet dat er iemand is die het drachtprobleem zal ontkennen, maar is het wel een oplossing om dit aan imkers over te laten?
Om op deze manier andermans eigendommen met zaad wat de eigenaar niet wit ...te verpesten .....Keijmel schreef:[
Er zat o.a. bloemzaad in en een kaartje met daarop de instructies om "zaadbommen" te maken.
De bedoeling was dat zoveel mogelijk kinderen, met dit zaad, klei en zand, "zaadbommen" maakten om deze overal in de stad, polder en natuur neer te gooien.
Gr, Keijmel
Ik vind de reactie's maar magertjes ...gerard.b.w.vos schreef: Benieuwd wat ze daar weer( voor onzin??? ) het geacht kijkers publiek/consument van onze honing gaan voorschotelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten