Hallo allemaal

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Mitra

Hallo allemaal

Bericht door Mitra » ma 21 mei 2018, 07:02

Hallo,



Ik heet Teo ,ik woon in Noordbrabant.
Mijn passie voor insecten is door mijn vrouw ingegeven, zelf ben ik in het beheer van meerdere mieren kolonies.
Ik wil graag mijn passie uitbreiden en "ontdekte" de bij. :be8:
Hoe meer ik er over lees, hoe enthousiaster ik wordt en hoe meer ik nog moet leren :be9: :be9:
De NBV geeft in september een kennismakingscursus over het houden van bijen en ik heb mij daarvoor aangemeld.
Hierna zal vanaf januari 2019 op zoek gaan naar een opleidingsplek om imker te gaan worden.


Ik hoop veel van u allen te leren.

groeten

Teo

Gebruikersavatar
harry mouris
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 04 mei 2016, 09:16
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 16
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Oosterwolde (gld)
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door harry mouris » ma 21 mei 2018, 07:56

Welkom Teo. Veel plezier met deze heerlijke hobby.

Mitra

Re: Hallo allemaal

Bericht door Mitra » ma 21 mei 2018, 07:58

Dank je wel Harry

Mitra

Re: Hallo allemaal

Bericht door Mitra » di 27 nov 2018, 14:39

Vandaag een contract afgesloten voor het pachten van een stuk grond in een bloemrijke omgeving en in de omgeving meerdere bomen staan waar de bijen goed op vliegen (wilg, kersen, linde etc).
Kan nu een eigen bijenstal maken en een bloemenveld aanleggen.
Het terrein is 30 meter bij 8 meter lang , over de inrichting moet ik nog nadenken.
Ben blij met deze mogelijkheid....

sportieve groet,,Teo

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door Fish » di 27 nov 2018, 15:25

Dat klinkt heel fijn! Even een vraag; pacht je dat als imkerij (met KVK en dergelijke) of huur je de grond als particulier of iets dergelijks?

Mitra

Re: Hallo allemaal

Bericht door Mitra » di 27 nov 2018, 15:59

Fish schreef:Dat klinkt heel fijn! Even een vraag; pacht je dat als imkerij (met KVK en dergelijke) of huur je de grond als particulier of iets dergelijks?
Ik pacht als particulier, als starter eerst eens zien hoe alles verloopt. Een KvK oprichten gaat neit snel gebeuren, het moet hobby matig blijven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten