Geen teelt van Schiercarnica in 2018.

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Geen teelt van Schiercarnica in 2018.

Bericht door Hans van der Post. » di 12 feb 2019, 17:04

Inmiddels lijkt het voor het jaar 2019 wat gewijzigd, leest de eerste tekst op de site: http://www.schiercarnica.nl/nieuws.htm
!Hans.

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Geen teelt van Schiercarnica in 2018.

Bericht door Fish » wo 13 feb 2019, 11:13

Met onder andere een maximum van 6 EWK's per persoon en een verplichte vooruitbetaling zijn er ook wat wijzigingen voor Vlieland. Ik vraag mij af of degenen die aan Beebreed meedoen hier hinder van ondervinden?

BBBeez
Berichten: 120
Lid geworden op: di 27 feb 2007, 17:26
Imker sinds: 2007
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica (beebreed)
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Geen teelt van Schiercarnica in 2018.

Bericht door BBBeez » wo 13 feb 2019, 14:48

Met onder andere een maximum van 6 EWK's per persoon en een verplichte vooruitbetaling zijn er ook wat wijzigingen voor Vlieland. Ik vraag mij af of degenen die aan Beebreed meedoen hier hinder van ondervinden?
Voor Beebreed is Vlieland met deze regeling waardeloos geworden. Voor beebreed heb je elk jaar minstens 6 maar nog liever 12 zustervolken met dezelfde aanparing nodig. Theoretisch zou die 6 mogelijk zijn maar er valt altijd wel wat af.

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Geen teelt van Schiercarnica in 2018.

Bericht door Fish » wo 13 feb 2019, 15:00

Daar was ik al een beetje bang voor, maar waarom zou Beebreed dan nog jaarlijks teeltmateriaal op Vlieland zetten? Praktisch gezien, als je niet aan KI doet, ben je haast verplicht óók naar de Oostfriese eilanden te gaan, anders kom je simpelweg moeren te kort. Ik vind het een rare situatie, maar er is vast goed over gepraat alvorens deze limiet in te stellen, toch?

BBBeez
Berichten: 120
Lid geworden op: di 27 feb 2007, 17:26
Imker sinds: 2007
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica (beebreed)
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Geen teelt van Schiercarnica in 2018.

Bericht door BBBeez » wo 13 feb 2019, 15:19

Daar was ik al een beetje bang voor, maar waarom zou Beebreed dan nog jaarlijks teeltmateriaal op Vlieland zetten? Praktisch gezien, als je niet aan KI doet, ben je haast verplicht óók naar de Oostfriese eilanden te gaan, anders kom je simpelweg moeren te kort. Ik vind het een rare situatie, maar er is vast goed over gepraat alvorens deze limiet in te stellen, toch?
Precies Fish, ik vraag me hetzelfde af. Stichting Schiercarnica vind het belangrijk dat zo veel mogelijk telers gebruik kunnen maken van Vlieland en hebben daarom dit maximale aantal inzendingen ingesteld.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten