Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Ik ben zo lang weg geweest van dit forum, dat ik me maar in deze rubriek presenteer. Acht jaar geleden was ik voor het laatst op deze plek en ik zie tot mijn genoegen dat die nog steeds bestaat en ik kom ook nog vertrouwde namen tegen De afgelopen jaren stonden voor mij in het teken van verandering, verhuizing en verbouwing. Zonder bijen maar met steeds in het achterhoofd: straks ben ik gesetteld en dan ga ik weer imkeren. Mijn spullen zijn allemaal weg, alleen mijn kap, mijn pijp en mijn ramenlichter heb ik nog. En één zesramertje dat op het balkon staat. Want wie weet of er nog eens een zwermpje een thuis zoekt...
Het stukje bos in Brabant dat ik had, is nu in andere handen. Maar ik heb een nieuw stukje grond en dat ligt aan de rand van het Veluwse bos bij Loenen. Daar zou ik op termijn weer 2 of 3 volken willen zetten. Eerst hier maar weer eens de gesprekken volgen!
Ik kan me jou nog herinneren. Je gebruikte bovendien zo'n gek symbool dat ik miljoenen keren voorbij moet hebben zien komen. We hadden toen een borrel in het Bijenhuis ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het forum en daar hebben we toen even staan kletsen.
Ik herinner mij nog een detail. Op zeker moment zei je zoiets als 'van die mensen van jouw leeftijd' of zo. Je bedoelde dat je me jong vond. Als je zelf al lang hebt geaccepteerd dat je een ouwe zak bent, en iemand suggereert dat je wel erg jong bent, dan onthou je dat .
Kun je nagaan hoe oud ik nu wel niet ben . Maar goed, de meeste imkers zijn op eerbiedwaardige leeftijd toch? Jij begint nu een beetje in de buurt te komen
Die ontmoeting bij het tienjarig bestaan was leuk. En dat symbool, dat was Mamma Moem (of Moominmamma). Eén van mijn favoriete personages uit de boeken van Tove Jansson en absoluut mijn rolmodel. Na al die jaren moet ik toegeven dat ik toch meer op mezelf lijk dan op haar. Maar ze is een toonbeeld van onverstoorbaarheid en dat lijkt me een belangrijke kwaliteit bij het omgaan met de bijen.
Even weer hier, om iets op te zoeken over de paardenbloem. Wat mooi dat dit forum nog bestaat. Dit mag nooit verloren gaan. Anders dan gedacht ben ik niet gaan imkeren op mijn landje. Te weinig tijd. Heb wel inheemse planten neergezet en een meidoornhaag, en ik maak natuurontwikkeling mogelijk, op dat hele kleine stukje aarde. Elke keer als ik er kom is er weer een verrassing. Vaak leuk: een nieuw plantje of een blaadje aan een doodgewaande boom. Soms minder, als er weer een boom of struik is aangevreten (inmiddels staat alles in een gaaskoker en dat ziet er niet uit. Maar ja, hazen en reeën).. Op een zomerdag zit ik daar lekker in het warme zand te kijken naar het leven om mij heen. Er is niet zoveel gezoem en vogelzang meer als er vroeger was. Daar kan ik soms erg verdrietig over zijn. Maar met goedwillende mensen kan het allemaal ook weer beter worden. En ja, ik heb mijn kap en pijp nog en misschien komt er ooit weer een volkje of twee. Keep up the good work hier op dit imkerforum!
Ati