Weer terug na 8 jaar

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ati
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds: 2003
Locatie: Nederland
Contacteer:

Weer terug na 8 jaar

Bericht door Ati » ma 18 feb 2019, 11:02

Ik ben zo lang weg geweest van dit forum, dat ik me maar in deze rubriek presenteer. Acht jaar geleden was ik voor het laatst op deze plek en ik zie tot mijn genoegen dat die nog steeds bestaat en ik kom ook nog vertrouwde namen tegen :-) De afgelopen jaren stonden voor mij in het teken van verandering, verhuizing en verbouwing. Zonder bijen maar met steeds in het achterhoofd: straks ben ik gesetteld en dan ga ik weer imkeren. Mijn spullen zijn allemaal weg, alleen mijn kap, mijn pijp en mijn ramenlichter heb ik nog. En één zesramertje dat op het balkon staat. Want wie weet of er nog eens een zwermpje een thuis zoekt...
Het stukje bos in Brabant dat ik had, is nu in andere handen. Maar ik heb een nieuw stukje grond en dat ligt aan de rand van het Veluwse bos bij Loenen. Daar zou ik op termijn weer 2 of 3 volken willen zetten. Eerst hier maar weer eens de gesprekken volgen!

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Weer terug na 8 jaar

Bericht door Hans van der Post. » ma 18 feb 2019, 12:33

Welkom terug Ati!
Dat bos waar je een paar bijenvolken wilt plaatsen heb je dat al bekeken of er in het bijenjaar voldoende dracht is?
!Hans.

Gebruikersavatar
Ati
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds: 2003
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Weer terug na 8 jaar

Bericht door Ati » ma 18 feb 2019, 12:52

Het ligt vlak bij de bebouwde kom en daar zijn bloemrijke tuinen.

Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

Re: Weer terug na 8 jaar

Bericht door gijs.v » wo 20 feb 2019, 06:44

Sluit je aan bij een locale vereniging dan ben je zo weer “up en running”

Eerbeek of Apeldoorn zijn denk ik voor jou het dichtste bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Weer terug na 8 jaar

Bericht door Bart de Coo » wo 20 feb 2019, 10:11

'Ati',

Ik kan me jou nog herinneren. Je gebruikte bovendien zo'n gek symbool dat ik miljoenen keren voorbij moet hebben zien komen. We hadden toen een borrel in het Bijenhuis ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het forum en daar hebben we toen even staan kletsen.

Ik herinner mij nog een detail. Op zeker moment zei je zoiets als 'van die mensen van jouw leeftijd' of zo. Je bedoelde dat je me jong vond. Als je zelf al lang hebt geaccepteerd dat je een ouwe zak bent, en iemand suggereert dat je wel erg jong bent, dan onthou je dat :lol: .


Bart

Gebruikersavatar
Ati
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds: 2003
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Weer terug na 8 jaar

Bericht door Ati » wo 20 feb 2019, 13:55

Kun je nagaan hoe oud ik nu wel niet ben :-). Maar goed, de meeste imkers zijn op eerbiedwaardige leeftijd toch? Jij begint nu een beetje in de buurt te komen :-D
Die ontmoeting bij het tienjarig bestaan was leuk. En dat symbool, dat was Mamma Moem (of Moominmamma). Eén van mijn favoriete personages uit de boeken van Tove Jansson en absoluut mijn rolmodel. Na al die jaren moet ik toegeven dat ik toch meer op mezelf lijk dan op haar. Maar ze is een toonbeeld van onverstoorbaarheid en dat lijkt me een belangrijke kwaliteit bij het omgaan met de bijen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten