Nieuwe beheerder

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Nieuwe beheerder

Bericht door oldtimer » wo 20 mar 2019, 13:16

Leden van dit mooie forum,

Zoals jullie misschien wel hebben gezien wil onze eindbeheerder Wim Joosten stoppen met het beheer.
Gisteren heb ik die taak toebedeeld gekregen.

Ik stel mijzelf daarom even voor.

Zoals de meeste mensen mij bij mijn naam Alexander of de afkorting Lex kennen, ga ik op dit forum als oldtimer door het leven. Een heel klein beetje anonimiteit is zeker als beheerder beter, ook al omdat ik nog wat andere forums beheer. Om die reden dus ook op dit forum deze “functie”

Het wordt wel “functie” genoemd maar ik ben ook gewoon imker en een van jullie. Bovendien is alles wat voor het forum wordt gedaan door beheerders en moderators liefdewerk oud papier, het moet dus vooral gezamenlijk leuk zijn, en omdat dit een databank en forum is van kennis en delen moeten wij vooral voor elkaar klaar staan met onze kennis. Dat gebeurt hier gelukkig ook.

Iets over mijzelf:

Echtgenoot, gepassioneerd Imker, Kromsnavel liefhebber, auteur en adviseur voor Pakara.nl over en voor papegaaien, Harley Davidson, MercedesBenz liefhebber en beheer Wclubs. Liefhebber en ex.africhtingskeurmeester van de Duitse Herdershond. Verder hobby's zijn alle soorten vogels, vijver en tuin.

Mijn vrouw en ik wonen in Frankrijk, hebben een huis in Nederland en wij proberen de komende jaren alles wat wij in 20 jaar in Frankrijk heb opgebouwd af te bouwen en terug te komen naar onze roots. Met name mijn vrouw is liever in het najaar van ons leven wat dichter bij familie
Zowel in Frankrijk als in Nederland heb ik bijen staan en wil de volken in Frankrijk afbouwen omdat je maar op één plaats goed kunt Imkeren.

Vanwege de allergie van mijn vrouw probeer ik mijn volken zo steekvrij als mogelijk te houden, dus hoofdzakelijk P moeren en F1
Het bijenseizoen staat weer voor de deur, de vragen en antwoorden op het forum zullen dan ook wat frequenter worden, dus het wordt een mooie tijd.

Een goed bijenseizoen gewenst!
Alexander (Lex)

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door Jaap v.Popering » wo 20 mar 2019, 13:22

Ik weet niet of ik gefeliciteerd moet schrijven ,
maar ik wil je bij voorbaat bedanken voor der tijd die je aan dit mooie forum zal gaan besteden .

Jaap van Popering

Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door oldtimer » wo 20 mar 2019, 13:23

Dankjewel Jaap, en jij dank voor al je bijdrages ook voor in de toekomst. :handgestures-thumbup:
Alexander (Lex)

mgobbels
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 10:44
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 35
Bijenras(sen): carnica.
Locatie: Liessel
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door mgobbels » wo 20 mar 2019, 14:25

Oldtimer, veel plezier met je nieuwe job! :handgestures-thumbup: :be3:

Astrid Schoots
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 07 apr 2003, 21:56
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door Astrid Schoots » wo 20 mar 2019, 16:13

Wim, dank voor alle trouwe en goede zorgen de afgelopen jaren!
Lex, fijn dat je de fakkel doordraagt, en leuk om daarbij wat achtergronden van je te horen.
Succes met alles! :b10:

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door Erick » wo 20 mar 2019, 16:47

:clap: Fijn dat Wim alsnog een vervanger heeft gevonden, Oldtimer veel plezier met je nieuwe functie :handgestures-thumbup: en hopelijk maker wij het hier niet te bont voor je :lol:
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door Franschman » wo 20 mar 2019, 20:42

Old timers never die, they are live and kicking!

Bravo voor Old timer Lex ,die het stokje van Wim overneemt.
Het lijstje van eisen en vaardigheden voor de functie van beheerder was niet mis. :doh: Een hele uitdaging... succes gewenst!

Alle lof voor deze man :clap:
Ik zoek voor hem nog een passend leuk plaatje . Dat komt :think:
Laatst gewijzigd door Franschman op wo 20 mar 2019, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door Franschman » wo 20 mar 2019, 21:09

Een nieuwe beheerder verdient een leuk en passend plaatje. Dat gaat hierbij.
Wij delen toevallig een aantal interesses.
Het toeval wil dat ook ik regelmatig in dat grote Franse land verkeer.
Het is het land van mijn voorouders met een prettig klimaat en je hebt er nog de ruimte ! :dance:
Tevens is mijn vrouw ook allergisch voor bijensteken en heeft een epipen op zak.
"Kan je geen sigarenbandjes gaan verzamelen ,in plaats van die. * **.... bijen", is mij door de omgeving wel gezegd. :snooty:

Voorts ben ik ook vogelspotter en imker, zondagsschilder ( imkerschilderijen toon ik maar een andere keer), ook hondenvriend (Duitse Staande)
Ik tracht andere forumgebruikers ook ruimte voor reacties te geven, anders word je een beetje teveel :wink: en strijk je de moderators en forumbeheerder tegen de haren in. :naughty:

Marga Kanters heeft al een foto van mijn gestoken vrouw ontvangen ter opluistering van een artikel over bijensteken. :roll:
Onherkenbaar is zij geworden na een bijen steek. :be5: ( Zie de foto bij de rubriek verhalen en anekdotes)
Schokkende foto is daar te zien ! :roll: :o :be5: :be9:
Papagaai uitdaging met tekst.jpg
Papagaai uitdaging met tekst.jpg (53.57 KiB) 11945 keer bekeken

joostY79
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 17:02
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 11
Bijenras(sen): Carnica in Golzkast
Locatie: Genk (België)
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door joostY79 » zo 24 mar 2019, 09:37

Veel succes!

beethere
Berichten: 233
Lid geworden op: za 29 apr 2006, 23:52
Imker sinds: 1984
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): bastaard/Buckfast
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Nieuwe beheerder

Bericht door beethere » zo 24 mar 2019, 19:11

Succes met je nieuwe job!!!! geniet ervan, en weet dat de meesten hier jullie werk heel erg waarderen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast