Doodshoofdvlinder een Omen ?

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Doodshoofdvlinder een Omen ?

Bericht door Franschman » vr 10 mei 2019, 09:13

Waarde Beelievers,
Ik kende deze ‘kastsluiper’ slechts van plaatjes maar enige jaren geleden kwam ik oog on oog te staan met de Doodshoofdvlinder. Dit grote insect had zich door een brandend buitenlicht nabij bijenkasten opslag (was en propolislucht) in Frankrijk laten aantrekken. Toen ik het beest trachtte te vangen begon hij hard te piepen als een muis. Onmiddellijk werd mijn kat actief ! (Het geluid is via Internet te beluisteren. Google Doodshoofdvlinder.)

Dit insect dat op een slimme manier honing kan snoepen uit een bijenkast, heeft foefjes in huis, om zich niet door de bijen te laten doodsteken. :be5:
Op zijn borststuk heeft hij een doodshoofd- achtige tekening ,die doet denken aan het gevreesde SS symbool , Totenkopf Division.
De eenheid 'Das Reich" was in Frankrijk verantwoordelijk voor het uitmoorden van een heel dorp Oradour sur Glanes !

Bijgeloof of niet, enige tijd later werd ik bij een bizar ongeluk bij een ziekenhuisopname (!) in Frankrijk levensgevaarlijk gewond. :? Door onjuiste behandeling bij een gevaarlijke medicatie en gebrekkige surveillance, viel ik uit een ziekenhuisraam en werd 8m lager, gespietst op de punten van een monumentaal stalen hek ! :o

Dit opmerkelijk insect is voor mij een gevaarlijk Omen geworden. :o
Bijen blijken er beter mee te kunnen omgaan :be3:
Die laten het beest ‘links liggen’ :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten