Schoonmaken materiaal

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Fish » wo 15 mei 2019, 13:00

Jaap v.Popering schreef:En .....de keukenjuffrouw mag de gootsteen daarmee ontstoppen ....en dan nog met haar schort voor en zonder beschermende kleding .!!

Nou ....ik gebruik het pas zo'n 35 jaar om mijn raampjes schoon te maken ..en de afval kan gewoon in het riool .

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... jEjqYhf6U9
Die link bevestigd toch wat ik zeg? Of lees je over het stukje Toxicologie heen? Het kan ook niet "gewoon" in het riool, als je een te sterke oplossing maakt dan vreet het je leidingen weg. Nogmaals, ik zeg niet dat het onmogelijk is om er mee te werken, maar je moet een reeks voorzorgsmaatregelen nemen en als je het niet zo serieus neemt kan er van alles (ernstig) misgaan. Die keukenjuffrouwen weten als het goed is wél hoe gevaarlijk gootsteenontstopper is.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Jaap v.Popering » wo 15 mei 2019, 13:23

Fish schreef: Het kan ook niet "gewoon" in het riool, als je een te sterke oplossing maakt dan vreet het je leidingen weg. .
Om welke reden verkoopt met dat om .....je riool te reinigen . ....Wanneer jij vind dat dat niet kan .....Heb daar al een klacht over ingediend ??

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Jaap v.Popering » wo 15 mei 2019, 15:09

Even een oude topic gezocht waar dat allemaal voor gebruikt wordt ...

viewtopic.php?f=5&t=11732&hilit=Sodium+ ... =20#p60865

of

viewtopic.php?f=4&t=30702&hilit=Sodium+hydroxide

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Fish » do 16 mei 2019, 09:38

Jaap v.Popering schreef:
Fish schreef: Het kan ook niet "gewoon" in het riool, als je een te sterke oplossing maakt dan vreet het je leidingen weg. .
Om welke reden verkoopt met dat om .....je riool te reinigen . ....Wanneer jij vind dat dat niet kan .....Heb daar al een klacht over ingediend ??
Even lezen wat ik schrijf, als je te sterke concentraties maakt tast het je leiding aan. Is genoeg over te vinden, of je het gelooft of niet. Daar "vind" ik verder niks van. In de gootsteen lost het huid/haren en dergelijke op, maar jij denkt nog steeds dat het ongevaarlijk is? Beetje raar.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Jaap v.Popering » do 16 mei 2019, 09:56

Fish schreef:[

Even lezen wat ik schrijf, als je te sterke concentraties maakt tast het je leiding aan. Is genoeg over te vinden, of je het gelooft of niet. Daar "vind" ik verder niks van. In de gootsteen lost het huid/haren en dergelijke op, maar jij denkt nog steeds dat het ongevaarlijk is? Beetje raar.
Volgens mij heb ik nergens .....ook in de vorige topics geschreven dat je daar niet voorzichtig mee moet zijn ,( zie de gebruiksaanwijzingen op de verpakking .)

Mijn ervaring is niet dat het huid en haren in de rioleringen oplost .....wel de vetten er omheen . Ook de leidingen tasten daar niet van aan ..Wel kunnen zij vervormen door de hitte wanneer deze te dun van wand zijn .

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Fish » do 16 mei 2019, 10:05

Jaap v.Popering schreef:Volgens mij heb ik nergens .....ook in de vorige topics geschreven dat je daar niet voorzichtig mee moet zijn ,( zie de gebruiksaanwijzingen op de verpakking .)
Dan snap ik niet waarom je reageert met het keukenjuffrouw verhaal, maar zijn we het blijkbaar met elkaar eens.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Jaap v.Popering » do 16 mei 2019, 10:14

Fish schreef:
Dan snap ik niet waarom je reageert met het keukenjuffrouw verhaal, maar zijn we het blijkbaar met elkaar eens.
Heel lang geleden maakte mijn moeder de verstopte gootsteen al schoon met ......jawel ......gootsteen ontstopper ( op basis van Natriumhydroxide .

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Jaap v.Popering » do 16 mei 2019, 11:17

Ik wil ook nog wel verklappen dat vrij snel na de oprichting van ;Studieclub Bedrijfsmatig imkeren." omstreeks 1985
daar al naar voren is gebracht dat je op die wijze je raampjes snel en doeltreffend kon reinigen .

Freek
Berichten: 775
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 10:02
Imker sinds: 1984
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Schoonmaken materiaal

Bericht door Freek » za 18 mei 2019, 20:56

Die link bevestigd toch wat ik zeg? Of lees je over het stukje Toxicologie heen? Het kan ook niet "gewoon" in het riool, als je een te sterke oplossing maakt dan vreet het je leidingen weg. Nogmaals, ik zeg niet dat het onmogelijk is om er mee te werken, maar je moet een reeks voorzorgsmaatregelen nemen en als je het niet zo serieus neemt kan er van alles (ernstig) misgaan. Die keukenjuffrouwen weten als het goed is wél hoe gevaarlijk gootsteenontstopper is.
Precies het zal best een goed desinfecterend middel zijn maar wij leerden op school altijd dat een loog kan nog vervelender zijn dan een zuur.

Freek

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten