Hoi lieve bijen vriendjes, vriendinnetjes en henvrieden.
Ik heb er nòg geen verstand van en heb natuurlijk de méést prachtige fantasieën zoals vele mensen voor mij, en na mij, zullen hebben. Er zit ergens een verdwaalt idee tussen mijn hersencelletjes te drijven die zijn weg naar de realiteit probeert te vinden. Ik denk dat ik er aan toe ben, om alle verdwaalde neurologische linkjes, om mijn gedachten te voeden tot een gezond geheel. Het leukste is jezelf dan begeven tussen experts en mensen die je daarbij kunnen sturen zodat je niet buiten de hyve valt met

Voor mij persoonlijk gaat het niet om de honing, maar om de mogelijkheid dat ik goede bestuiving krijg in mijn nieuw aan te leggen tuin. Verder zijn bijen van grote nut, en wil ik bijdragen aan een gezonde in stand houding; dit betekend dat ik mij bewust ben dat er verschillende soorten bijen zijn. Ook zo bewust (en stiekem een beetje opgezocht) dat er zelfs conflicten zijn tussen imkers voor honing en natuurreservaten wat ik inmiddels heb begrepen. Maar laat ik mij hier niet in mengen voorlopig zonder gedegen kennis.
Omdat ik dus geheel nieuw ben in deze wereld, is het voor mij heel mooi om ergens "onbezonnen" de diepte in te springen met mijn wensen, en daarbij vrij sta in dat wat ik moet en wil gaan leren. Onbezonnen betekend dus niet het daadwerkelijk maar iets aanschaffen en op hoop van zegen, het betekend dus goed verkennen wat ik wil, nodig ben, aansluit bij de omgeving en etc.
Nu ik nog weinig weet, wil ik een onderwerp starten om samen met jullie een beeld te vormen van wat ik wil en wat mijn mogelijkheden zijn. Het doel is dat ik dan meer gericht kan zoeken op informatie wat van belang is voor mij.
Hartelijke groet,
Bee Licious.