Voor het eerst gestoken...

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

l'apiculteur
Imker sinds: 2024
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Re: Voor het eerst gestoken...

Bericht door l'apiculteur »

Ik mis op het forum wel eens de optie om gewoon 'een duimpje' te geven;
zoiets als gezien en gelezen, dank voor je antwoord.
Vivre en France - maar geboren in Nederland
bon
Imker sinds: 2023
Aantal volken: 21
Bijenras(sen): Luttenberg / Buckfast
Contacteer:

Bericht door bon »

Hoi !

Ben zaterdagavond bij mijn linker jukbeen gestoken ...een ~10min er na OVERAL mega jeuk...later...~60min tong die dik werd, keel voelde alsof je een hevige verkoudheid had ...werd duizelig ...jeuk onder de voeten, in de handpalmen etc etc ...uitslag op de rug. Belde de huisartsenpost voor advies, kon slecht praten. Zij stuurden een ambulance. Deze vonden dat ik naar de huisartsenpost moest. Dat gedaan. Heb anti hystamine tabletten gekregen. Als ik gestoken wordt moet ik er 2 van slikken. Een kennis vind dat ik een epi pen nodig ben....tja. Dokter zei ook, als het aanhoudt cq ernstiger wordt, 112 bellen. Maar waar ligt die grens .......da's lastig.

(nu lijkt het alsof ik de bof heb :)) Vet irritant, krijg van de week 3 nieuwe koninginnen binnen, moet een volk door een rooster schudden, splits maken etc etc.....

Mvg,

Bas.
Fish
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Bericht door Fish »

Niemand hier kan of mag je medisch advies geven, dat geldt ook over gebruik van een epipen wel of niet. Ook je kennis mag dit eigenlijk niet doen. Goed naar de artsen luisteren.

Je had een heftige reactie als ik het zo hoor, zeker met je tong en keel moet je erg uitkijken.

Zodra je last krijgt van keel of tong of mond of wat dan ook zou ik 112 bellen. Ik denk niet dat je allergisch bent trouwens, wat je omschrijft blijft een (heftige) lokale reactie. Zeker als je elders last krijgt dan waar je gestoken bent (zwelling, jeuk, bultjes), dan ook maar medisch advies zoeken. Maar goed, het advies blijft, eigenlijk vooral goed naar de artsen luisteren. Liefst niet alleen imkeren op een afgelegen plek.
l'apiculteur
Imker sinds: 2024
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Bericht door l'apiculteur »

Dat is zeker wel een heftige reactie.

Als je weer naar de bjjenvolken gaat,
zeker niet alleen gaan en laay de ander ook weten wat de reactie bij jou kan zijn zodat deze niet schrikt..
Vivre en France - maar geboren in Nederland
Plaats reactie