Euodia - bijenboom
Moderator: maartenkleijne
-
- Contacteer:
Euodia - bijenboom
Beste mensen;
In het Februari nr. van bijenhouden worden adressen gegeven waar de euodia te koop zou zijn.
Bij Esveld werd gezegd dat ze nog nooit gehoord hadden van een euodia! (was ook niet te vinden ) Aanrader; Ga naar Pieter Zwijnenburg jr. in Boskoop,
hij heeft ze wel in voorraad. Zeer goed adress voor bijenplanten!
Met vr. gr.
Aro
In het Februari nr. van bijenhouden worden adressen gegeven waar de euodia te koop zou zijn.
Bij Esveld werd gezegd dat ze nog nooit gehoord hadden van een euodia! (was ook niet te vinden ) Aanrader; Ga naar Pieter Zwijnenburg jr. in Boskoop,
hij heeft ze wel in voorraad. Zeer goed adress voor bijenplanten!
Met vr. gr.
Aro
Re: Euodia - bijenboom
Aro, vraag eens naar een Tetradium. Euodia of evodia is een verouderde naam die echter nog veel gebruikt wordt.
-
- Contacteer:
Tetradium Daniellii is de meest gangbare naam bij de kwekers,ik kocht die enkele jaren geleden ook onder die naam aan.
roger
roger
-
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 6
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Zojuist zag ik in de websitecatalogus van Esveld (Boskoop) dat Euodia daniellii èn de Euodia hupehensis er nog steeds in staan [;)]. Ze staan bovendien vermeld onder Tetradium, wel handig i.v.m. de naamsverwarring. Zeker een nieuwe tuinmedewerker aan de telefoon..
Astrid.
Astrid.
-
- Contacteer:
[Beste Astrid;
Ook ik heb dat gezien in de catalogis maar ben persoonlijk wezen vragen en kijken en noppes!
Ga toch maar direct naar P.Zwijnenburg die heeft ze wel!!!
Ook ik heb dat gezien in de catalogis maar ben persoonlijk wezen vragen en kijken en noppes!
Ga toch maar direct naar P.Zwijnenburg die heeft ze wel!!!
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Na wat grasduinen op internet -en een inspirerende conversatie met heer Plas in Vianen- nog aanvullende info over deze onvolprezen Euodia bijenboom.
Het verhaal is dat ze vruchtbaare kleigrond soals in Maurik of Vianen sowieso uitbundig kan groeien en bloeien.
Op minder rijke grond heeft ze -om elk jaar te bloeien- rijkelijk bemesting nodig, oftewel: 'flink stront erbij'.
Het verhaal is dat ze vruchtbaare kleigrond soals in Maurik of Vianen sowieso uitbundig kan groeien en bloeien.
Op minder rijke grond heeft ze -om elk jaar te bloeien- rijkelijk bemesting nodig, oftewel: 'flink stront erbij'.
-
- Contacteer:
Geen probleem dan met dat laatste Maarten,mijn boom(pje)staat bij de kippen en groeide vorig jaar 1 meter bij.[;)]
roger
roger
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Hoi Maarten,
Klopt volledig, Maarten; alleen zorg ervoor, dat zij niet in het (hoge grond-) water komen te staan, want dan gaat het fout. (ervaring!)
hennie oes

vruchtbaare kleigrond soals in Maurik
Klopt volledig, Maarten; alleen zorg ervoor, dat zij niet in het (hoge grond-) water komen te staan, want dan gaat het fout. (ervaring!)
hennie oes

verrassing
vandaag kwamen er zomaar 3 Tetradium daniellii hupehensis
maat 14-16 met draadkluit in Kampen aan,met een telefoontje van het stadhuis of ik er een plaatsje voor wist,nou voor zulke soorten heb ik altijd wel plaats.aan een slootkant voor de goeie afwatering en in de volle zon moet het toch kunnen dacht ik.
deze bomen kwamen van M.van den Oever,boomkwekerijen
Æ.
vandaag kwamen er zomaar 3 Tetradium daniellii hupehensis
maat 14-16 met draadkluit in Kampen aan,met een telefoontje van het stadhuis of ik er een plaatsje voor wist,nou voor zulke soorten heb ik altijd wel plaats.aan een slootkant voor de goeie afwatering en in de volle zon moet het toch kunnen dacht ik.
deze bomen kwamen van M.van den Oever,boomkwekerijen
Æ.