Bart wat leuk om "Bemmel" te lezen ik heb daar familie wonen.
Geur van de bloeiende liguster dit gaat terug naar mijn kinderjaren.[:)] Ik liep - enige tijd geleden - langs een lange ligusterhaag naar de "bewaarschool" = kleuterschool nu onderbouw. Deze school werd bestierd [:I] door de "zusters van liefde" een zusterorde. Mijn overburen hadden bijen en had daar als heel jong mens belangstelling voor. Ik zag op die ligusterhaag bijen vliegen. Dan was het voor mij zomer.
Hans
Kleur en hoeveelheid stuifmeel
Moderator: maartenkleijne
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
-
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 6
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Kleur en hoeveelheid stuifmeel
Bart de Coo schreef:
Ik kan me overigens goed herinneren dat we vorig jaar met wat collega's buiten zaten tijdens een pauze, dat ik de lucht eens diep opsnoof en dat ik zei: 'Ah, de liguster bloeit!' Waarop mijn collega's bijna in koor zeiden: 'Rúík jij dat?'
Als de mensen die meelezen mij willen vergeven voor deze hogeborstzetterij: wij hebben een fijne neus, Roger![:o)]
Bart
Mooi verhaal Bart. Wanneer ik in mijn eerste imkersjaar met mijn leraar op bijenavontuur was, liep hij ook steeds te snuiven en mij op van alles te wijzen. "Ruik je de verse nectar? Ruik je de propolis? Ruik, de acacia bloeit! enz."
Ik was altijd al gezegend met een goed reukvermogen, maar deze fijn-neuzerij ging mij ver boven de pet.
Inmiddels weet ik niet beter: de eerste bloei van allerlei dracht heeft mijn neus al van verre opgespoord, terwijl ik daarna heel goed moet zoeken om de betreffende struik of boom te kunnen vinden. Leuk he. Alweer zo'n rijkdom die je bij het imkeren cadeau krijgt.
Astrid