Simplex kunststof kast

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
marc
Contacteer:

Simplex kunststof kast

Bericht door marc »

Oproep voor de geïnteresseerden in zulke kast.
Voor de goede verstaanbaarheid : ikzelf imker niet met Simplex, maar veel imkers stellen de vraag om het DBplus concept ook toe te passen op de Simplex maat.
Gezien de kost van dergelijke productie, wil ik hier enkel mee beginnen als er minstens 200 voor-bestellingen worden gedaan. De mensen die reeds voorbestelden wensen ook antwoord op hun vraag of ze hun kasten gaan hebben in de lente.
Indien er nog mensen zijn die willen dat er een isolerende simplex kast wordt ontwikkeld met identiek dezelfde eigenschappen als de DBplus kast, dan is het nu de moment om ook een voor-bestelling te plaatsen via http://www.bieenkorf.be/simplusnota.htm .
Je kan er misschien ook binnen de verenigingen over praten, veel imkers hangen niet aan het net.
Ik wil nog wachten tot kerst, zijn er dan geen 200 bestellingen binnen, dan vergeten we gewoon de simplexversie en kan ik de imkers die reeds bestelden, nog voor het eind van het jaar een duidelijk antwoord geven zodat ze niet de laatste minuut moeten horen dat ze er toch niet zal komen.

Het kan echt niet op een andere manier gebeuren, geïnteresseerde simplex-imkers ik hoop op jullie begrip.
Voor alle anderen die dit bericht niet aanbelangt, de vuilbak is dichtbij [:)]
Imkergroeten, marc.
de vos roger
Contacteer:

Re: Simplex kunststof kast

Bericht door de vos roger »

Beste Marc,
ik wou effen naar de kostprijs kijken,want dit speelt toch ook een grote rol ,alhoewel jij dit zal tegenspreken[:)]
maar je opgegeven link werkt blijkbaar niet.
groetjes

roger
macwlem
Contacteer:

Bericht door macwlem »

404 The requested URL /simplexnota.htm was not found on this server.

Contacteer:

Bericht door marc »

Mijn fout, simplex moest simplus zijn, is nu aangepast in bovenstaande link.

De prijs zal in dezelfde lijn liggen als de DBplus, dus +/- 200 € geleverd aan huis in de Benelux. De kast wordt volledig voorgemonteerd en wordt compleet met alle onderdelen geleverd (er bestaan geen bijkomende opties).
Verdere ontwikkelingen die dan volgen zijn :
- een moerroosterraam in EPS waartussen de moer kan worden opgesloten voor de broedbeperking, net zoals dat nu bij de DBplus in productie is gegeven.
- een 6-ramer
- een 'Miniplus' versie met halve simplexramen om een totaalconcept te krijgen van kweekkastjes die inpasbaar worden in productiekasten, net zoals dat nu met Dadant-Blatt reeds bestaat.

Mensen die zich een idee willen vormen van de verschillende onderdelen kunnen dat doen aan de hand van de reeds bestaande DBplus kast (zie http://www.beeplus.be), de simplus zal volledig volgens hetzelfde concept ontwikkeld worden. M.
marc
Contacteer:

Bericht door marc »

De knoop is doorgehakt, een simplexkast volgens het DBplus principe komt er NIET. Er is te weinig interesse voor vanuit B. en NDL.
Plaats reactie