Hoi,
Afgelopen jaar had ik via e-bay een tabelboekje gekocht met ideale imkerdagen volgens maanstanden. Aangegeven stonden dus dagen en tijden dat je wel en juist niet in de bijen kon werken. Wie is bekend met maanstanden en kan mij daar iets meer over vertellen?
Groet,
Willem
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Imkeren met maanstanden
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Imkeren met maanstanden
Maria Thun e.a. Kosmos-agenda ("Zaaikalender")
Uitgeverij Hesperia
Misschien bedoelde je die al?
gr,
maarten
Uitgeverij Hesperia
Misschien bedoelde je die al?
gr,
maarten
Hoi Maarten,
Het boekje dat ik bestelde en wederom maar weer eens heb laten komen is: Günstige Arbeitstage für den Imker - Mondkalender via ebay te vinden en maar 2,90
Groet,
Willem
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
Het boekje dat ik bestelde en wederom maar weer eens heb laten komen is: Günstige Arbeitstage für den Imker - Mondkalender via ebay te vinden en maar 2,90
Groet,
Willem
-
- Contacteer:
Hoi!
Vraagje , heb je het vorig jaar toegepast en verschil gemerkt ?
groet, marco
groet, marco
Marco en Ingrid schreef:
Hoi!
groet, marco
Hoi Marco,
Ik had het boekje pas ergens in juni ontdekt en gekocht toen. Ik heb het toen wel toegepast maar te onregelmatig om er enige conclusies aan te verbinden, vandaar dat ik dit jaar eens serieus er mee aan de slag wil en hier op zoek was naar imkers met een soortgelijke interesse en/of ervaring.
Groet,
Willem
- wilde
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Zonder boekje kom je ook een eind denk ik.
Op onderstaande link is de maandkalender gegeven, merendeels voor de moestuin: zaaien, bewerken, snoeien, oogsten, maar ook haar knippen.
Bij het imkeren zou ik kiezen voor 'haar knippen' als gunstige data. Dat is meer een gevoel dan op exacte data gebaseerd. Misschien kan het boekje er eens naast worden gehouden. Dan blijkt vanzelf wat bij elkaar hoort, want het is allemaal op dezefde gegevens gebaseerd.
http://www.bunkahle.com/astrolog/mocal.cgi
Op onderstaande link is de maandkalender gegeven, merendeels voor de moestuin: zaaien, bewerken, snoeien, oogsten, maar ook haar knippen.
Bij het imkeren zou ik kiezen voor 'haar knippen' als gunstige data. Dat is meer een gevoel dan op exacte data gebaseerd. Misschien kan het boekje er eens naast worden gehouden. Dan blijkt vanzelf wat bij elkaar hoort, want het is allemaal op dezefde gegevens gebaseerd.
http://www.bunkahle.com/astrolog/mocal.cgi