L.S.,
Heeft er iemand ervaring met de styropor frankenbeute? Ik kom de kast (DN, Langstroth, Dadant) vaak tegen op het net. De prijs is aantrekkelijk en ik vind ze mooier dan de "dikke" Segenbergers.
L
Ervaring styropor frankenbeute?
Re: Ervaring styropor frankenbeute?
Wat is dik, is natuurlijk relatief. De buitenmaat is bij een Frankenbeute groter dan een Segeberger. (SB:50x50 t.o.v. FB:57x50)
groet,
Willem
groet,
Willem
Ik heb 8 jaar met Segeberger geïmkerd, daarna ook ongeveer 8 jaar met Frankenbeute kasten die ik op bepaalde punten een verbetering vond. Sinds vorig jaar naar de nieuwe kasten over gestapt.
Wie Frankenbeute kasten wenst kan er hier bekomen, volledig aan 50 €, sommige zijn geen 2 jaar gebruikt.
Wie Frankenbeute kasten wenst kan er hier bekomen, volledig aan 50 €, sommige zijn geen 2 jaar gebruikt.
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Ik persoonlijk vind de Segenbergers te "bulky", de hoeken zijn rond en dik in vergelijking met de meer rechte/platte Frankenbeute en de styropor Langstroth die ik veel in de VS heb gezien. Er passen meer FB in een auto dan SB.
Verder geen kwaad woord over de SB, ik ken een grote populatie bijen die het prima doet in SB.
L
Verder geen kwaad woord over de SB, ik ken een grote populatie bijen die het prima doet in SB.
L