Crisis & dracht

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
Bart de Coo
Moderator
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Crisis & dracht

Bericht door Bart de Coo »

Kijk hier eens:

http://www.nieuwbouwwijzer.nl/Dieren/7465/Solaris-Appartementen/

Je ziet een foto van twee strontlelijke apartementencomplexen. Zoals je ook ziet, moeten ze langs de IJssel komen te staan, waarmee de 'skyline' van Dieren vanaf de overkant van de IJssel gezien flink verpest wordt. Let ook even op de prijzen.

Maar raad eens. Het is crisis, dus die nieuwbouw gaat voorlopig niet door! Ha! Maar ja, dan zitten we wel in ons durrep met een gat in de bebouwing als de krater van een pas getrokken kies.

Vraagje. Is dit een buitenkansje voor de imker? Zou je hier niet met gulle hand bloemen kunnen strooien? En hoe doe je dat dan? Want ik ga geen voren maken om daar met engeltjesgeduld zaadjes in te gaan strooien. Dankje de koekkoek. Het terrein is een paar voetbalvelden groot, namelijk.

Hoe pak ik dat eens aan?

Groet,

Bart de Coo
Æbe
Contacteer:

Re: Crisis & dracht

Bericht door Æbe »

door de gemeente laten inzaaien met een vlindervriendelijk mengsel
met als argumend zandverstuiving en mooi landschap

Æ.
martin b
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): buckfast-bastaars
Contacteer:

Re: Crisis & dracht

Bericht door martin b »

Zelf wandel ik op en langs dit soort plekken. al gelang de plek wordt ik van alles 'kwijt' en hoop dat de dames het later weer vinden.
Deze winter 200 wilgen stekken en 3 kilo bramen zaad verloren[;)], en ik ben nog niet uit gewandeld.

martin
Plaats reactie