Ik las dit weekend een artikeltje in science,
drie paramaters zijn bepalende: varroa, virussen (o.a. kashmir,dvw, israel ...etc. en middelen die in de landbouw gebruikt worden!
Aan de eerste twee is meteen wat te doen, de laatste,...............
zaak van lange adem, Brussel, Den Haag, .... zeg et maar!
Groet,
Roel.
[url][/url]www.ruinerimkers.nl
Dankzij/ondanks (!?) een consequente varroabestrijding (Thymovar/darenraat/veel laten uitbouwen) leven mijn volken nu allemaal nog!
Op de eerste twee faktoren heb ik direkt invloed, voor de derde hangen we af van Den Haag, Brussel,..........?
sciense -bijenziekten
- wilde
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: sciense -bijenziekten
Helaas is dit onzin. Bij mij is er ondanks een intensieve bestrijding van varroamijten een grote natuurzwerm op nieuwe raten en met veel voer (honing en stuifmeel) verdwenen.Dankzij een consequente varroabestrijding leven mijn volken nu allemaal nog!
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Dankzij een consequente varroabestrijding leven mijn volken nu allemaal nog!
Ondanks een zeer bescheiden en voorzichtige varroabestrijding leven mijn volken nu allemaal nog.

-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Blijkbaar allemaal weer WINTER imkers.
Na een efficiënte varroa behandeling ben ik helemaal niet ongerust in de uitwintwring .
Het is mogelijk om een bod op dit volkje uit te brengen , ik heb waarschijnlijk Bijen genoeg [:)]
Jaap v P
Na een efficiënte varroa behandeling ben ik helemaal niet ongerust in de uitwintwring .

Het is mogelijk om een bod op dit volkje uit te brengen , ik heb waarschijnlijk Bijen genoeg [:)]
Jaap v P