Stevia Rebaudiana

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
pieter1
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Stevia Rebaudiana

Bericht door pieter1 »

In navolging van het bericht in ons maandblad bijenhouden, heb ik hier een draadje geopend.
Is het een goede drachtplant?

In bijennhouden wordt ons klimaat als een struikelblok gezien, alleen kom ik op internet andere informatie tegen:

Stevia [Stevia rebaudiana (Bertoni) Bertoni] is a new crop in Canada, grown mostly experimentally to date, in British Columbia, Alberta, and especially in Ontario (Borie 1998). This perennial herb of Paraguay and Brazil provides a non-nutritive sweetener that is widely used in Asia, although not yet judged acceptable for consumption in North America. It has been developed into an annual crop in Canada, but whether it will be able to compete with the perennial crop grown in California remains to be seen. Detailed information on the more than 100 culinary herbs that are grown in Canada is in Small (1997a).
pieter1
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Stevia Rebaudiana

Bericht door pieter1 »

Hier wordt vermeld dat de plant aantrekkelijk is voor bijen:
http://davesgarden.com/guides/pf/go/316/
Æbe
Contacteer:

Re: Stevia Rebaudiana

Bericht door Æbe »

suikerblad ervaring:ik heb 1 plant ,het eerste jaar in de volle grond gezet,resultaat :bleef in leven maar groeide en bloeide niet denderent.overwintert in de kas 2008-2009 en laten staan.in de kas groeide en bloeide de plant in volle glorie tot ongeveer 80cm hoog
en nu maar afwachten als hij de winter doorkomt

Æ.
Plaats reactie