Binnenkort zal toch de temperatuur omhoog gaan en dan komen al snel uit de rozetten onder de struiken in onze tuin de bloemtoortsen van het Longkruid tevoorschijn met een zee van prachtige trechtervormige bloempjes. Bijen die niet al te druk zijn met de Wilg gaan er op vliegen en worden getrakteerd op nectar en pollen. Als onze bijen al met andere dracht bezig zijn, zullen zeker de eerste hommels volop van dit prachtige aanbod gebruik maken. Nadere informatie met afbeeldingen over deze mooie voorjaarsdracht te vinden op: . http://www.bijenplant.nl/drachtplantenindex.htm . hennie oes
die verschijnt pas ver na de bloei!! en verhindert de plant niet het voorjaar er op uitgebreider terug te komen. Er zijn overigens ook cultivars die geen of nauwelijks last hebben van meeldauw.
Bijenhoudster schreef: Als ik aan longkruid denk, denk ik vooral aan meeldauw, helaas.
Na de bloei gewoon de bladeren afknippen zo diep mogelijk ,en je zal zien dat je op korte tijd terug een mooi decoratief blad krijgt en meestal blijft de schimmel dan achterwege gr.
Bijenhoudster schreef: Als ik aan longkruid denk, denk ik vooral aan meeldauw, helaas.
Na de bloei gewoon de bladeren afknippen zo diep mogelijk ,en je zal zien dat je op korte tijd terug een mooi decoratief blad krijgt en meestal blijft de schimmel dan achterwege gr.