Vastkleven aan mekaar bij styroportkasten
Re: Vastkleven aan mekaar bij styroportkasten
Mischien aan de teler vragen om de bijen af te leren te "kitten" :D
Vergis je echter niet in de "originele" raampjes, bij de makers is dat vaak een "rekbaar" begrip. Verschillende houtsoorten, dikten van de latjes 1mm meer of minder.
Vaak zijn dit soort artikelen "het kind van de rekening" en worden zo goedkoop mogelijk gemaakt met alle gevolgen van dien.
Misschien moet je anders maar eens met je leverancier overleggen? En eens "droog" meten wat de tussenruimte is. Misschien is het wel een combi tussen slechte ombouw en raamjes...wie zal het zeggen.
In ieder geval allerlei hulpmiddelen erbij halen zou voor mij uit niet bespreekbaar zijn.
Vergis je echter niet in de "originele" raampjes, bij de makers is dat vaak een "rekbaar" begrip. Verschillende houtsoorten, dikten van de latjes 1mm meer of minder.
Vaak zijn dit soort artikelen "het kind van de rekening" en worden zo goedkoop mogelijk gemaakt met alle gevolgen van dien.
Misschien moet je anders maar eens met je leverancier overleggen? En eens "droog" meten wat de tussenruimte is. Misschien is het wel een combi tussen slechte ombouw en raamjes...wie zal het zeggen.
In ieder geval allerlei hulpmiddelen erbij halen zou voor mij uit niet bespreekbaar zijn.
marc schreef:
Het probleem met de bijenruimte in de Segeberger is gekend.
..... ofwel zorg je voor een betere kast waar dat niet gebeurt [:)].
En waar is die betere kast te bekomen ?
Groeten, willem
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ja, ze kitten de raampjes nogal vast, waardoor het niet gemakkelijk is om de bakken zonder meer van elkaar te krijgen. Als je in de bovenbak begint en daar alle raampjes eenmaal gelicht hebt, dan is het niet moeilijk meer om de bak los te krijgen.
Ach, zo is er altijd wel wat, ik vind het niet zo'n probleem. Alle was die ik er vanaf schraap gaat direct in de zonnewassmelter.
Ach, zo is er altijd wel wat, ik vind het niet zo'n probleem. Alle was die ik er vanaf schraap gaat direct in de zonnewassmelter.
willem schreef:En waar is die betere kast te bekomen ?
Groeten, willem
Kwam al op het forum, Willem : http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... IC_ID=8586
Niet vervelend bedoeld, maar:
Bij vaseline hoef je niet te letten op zuur houdende of zuur vrije. Vaseline is ALTIJD zuurvrij. Anders is het geen vaseline....[;)]
Bij vaseline hoef je niet te letten op zuur houdende of zuur vrije. Vaseline is ALTIJD zuurvrij. Anders is het geen vaseline....[;)]
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
Als je de raampjes bij dezelfde leverancier hebt gekocht als de kast.
teruggaan, en zeuren geld terug, of nieuwe kasten+raampjes. hij heeft je dan ondeugdelijk materiaal verkocht.
vriendelijke groet
Semar(Dominique)
teruggaan, en zeuren geld terug, of nieuwe kasten+raampjes. hij heeft je dan ondeugdelijk materiaal verkocht.
vriendelijke groet
Semar(Dominique)
-
- Contacteer:
Wat late reactie misschien, maar ik ben maar pas op dit forum.
Ik heb ook segeberger maar ik ervaar dit niet als een probleem.
De bijen bouwen inderdaad bruggen tussen twee rompen, maar gelijk kleven ze de ramen vast met propolis.
Propolis kleeft sterker dan was sterk is, dus bij loswrikken van een romp scheurt de was gewoon. De raampjes blijven netjes kleven.
Leo.
Ik heb ook segeberger maar ik ervaar dit niet als een probleem.
De bijen bouwen inderdaad bruggen tussen twee rompen, maar gelijk kleven ze de ramen vast met propolis.
Propolis kleeft sterker dan was sterk is, dus bij loswrikken van een romp scheurt de was gewoon. De raampjes blijven netjes kleven.
Leo.
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
kan zijn, maar je bataald geld voor die kast dan mag je als consument gewoon verwachten dat de bijenruimte klopt.
als je een auto koopt waarvan een deur niet werkt ga je toch ook reclameren?
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
als je een auto koopt waarvan een deur niet werkt ga je toch ook reclameren?
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
-
- Contacteer:
Tja, af en toe met de bijtel wat afschrapen als het te erg wordt...
Anders heb je als imker zo weinig te doen hé
maar je hebt natuurlijk ergens wel gelijk.
Anders heb je als imker zo weinig te doen hé
maar je hebt natuurlijk ergens wel gelijk.