Segeberger DN en simplex
-
- Imker sinds: 2005
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Segeberger DN en simplex
Ik gebruik nu sinds kort Segeberger kasten met de raammaat DN 1,5. Ik vind dit een handig formaat omdat ik hiermee met 1 BK toe kan. Mijn vraag is kun je de gemodificeerde simplex Segeberger honingkamers gebruiken op je Broedkamers uitgevoerd in DN? Of krijg je dan problemen met de bijenruimte?
- dree
- Aantal volken: 4
- Contacteer:
Re: Segeberger DN en simplex
Dag Pieter,
Ik probeer even mee te denken: Een simplexraam is 36 cm breed, een DN 37 cm. Zolang je simplexramen in je simplexbroedkamer hangt zal er geen probleem zijn lijkt me. Geen ervaring mee trouwens. DN 1,5 vind ik ook een mooie maat.
Groet,
Dree
Ik probeer even mee te denken: Een simplexraam is 36 cm breed, een DN 37 cm. Zolang je simplexramen in je simplexbroedkamer hangt zal er geen probleem zijn lijkt me. Geen ervaring mee trouwens. DN 1,5 vind ik ook een mooie maat.
Groet,
Dree
-
- Imker sinds: 2005
- Aantal volken: 10
- Contacteer:
Re: Segeberger DN en simplex
dree schreef:
Dag Pieter,
Groet,
Dree
Hallo Dree,
bedankt voor je reactie. Het is de bedoeling om de Segeberger Simplex honingkamers op de DN broedkamers te gebruiken.