Gebruik Merit Turf op openbaar gras

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
AndreasH
Contacteer:

Gebruik Merit Turf op openbaar gras

Bericht door AndreasH »

My god, ze zijn gek geworden. Heeft iemand z'n kasten nog in de buurt staan van een grasveld of golfbaan? Haal ze er maar weg want dat worden echt dodelijke omgevingen voor bijen als hier niks aan gedaan gaat worden....

http://www.bijensterfte.nl/nl/node/309
Jaap v.Popering
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Gebruik Merit Turf op openbaar gras

Bericht door Jaap v.Popering »

AndreasH schreef: Heeft iemand z'n kasten nog in de buurt staan van een grasveld of golfbaan?

Heb jij wel eens Bijen op gras zien vliegen , of heb je daar enige ervaring mee ???

Jaap v P
AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

Nee, ik heb bijen nog niet op gras zien vliegen. Wat ik wel heb gezien is dat ze in slootjes en poelen op zoek gaan naar drinkwater. En daar zal het spul ook in terechtkomen als het veel meer gebruikt gaat worden dan op dit moment het geval is.
Jaap v.Popering
Contacteer:

AndreasH schreef: Wat ik wel heb gezien is dat ze in slootjes en poelen op zoek gaan naar drinkwater. En daar zal het spul ook in terechtkomen als het veel meer gebruikt gaat worden dan op dit moment het geval is.

Hoe lang duurt het voor deze stof eventueel in oppervlakte water terecht zal komen , en hoe lang is deze stof werkzaam ???

Jaap v P
AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

Ah kom op Jaap, please. Er staan een hele hoop links bij dat artikel. Er staat behoorlijk veel uitleg bij..... Moet het nou echt op een presenteerblaadje??
Jaap v.Popering
Contacteer:

AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

Wat is de toegevoegde waarde van dit artikel??

Het is een stuk van de gras-lobby, met uitleg van een meneer van Bayer (de producent) over wat het voor iets is. Niks over de werking op andere organismen....
Jaap v.Popering
Contacteer:

AndreasH schreef:
Wat is de toegevoegde waarde van dit artikel??

Je hebt gelijk eigelijk heel weinig het verduidelijkt het toelatings beleid hiervan , ....maar ....

Haal ze er maar weg want dat worden echt dodelijke omgevingen voor bijen als hier niks aan gedaan gaat worden....

Heel deze topic heeft in wezen NIETS met het houden van Bijen te maken , en behoort volgens mij , op een of andere site van de een of andere milieu organisatie thuis.

Zolang mijn Bijen in deze streek binnen hun vliegbereik , meerdere keren per week met gewassen te maken krijgen die behandeld zijn met ; Neonicotinoiden: en mijn Bijen ook van het oppervlakte water drinken , en ik GEEN Bijensterfte heb . zijn de kreten die geslaakt worden over Bijensterfte door middel van deze middelen uit de lucht gegrepen en zal ik tegenin blijven gaan .

Het een en ander wil niet zeggen dat ik het met alle gebruik ( misbruik ) aangaande gewasbeschermingsmiddelen eens ben .

Jaap v P
AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

Er is nog hoop!

Het hele probleem met die chemische zooi is dat de wereld er, op de langere termijn, niet beter van wordt maar slechter. Tegen de tijd dat de aardolie op is zul je zien dat er opeens echte plagen gaan ontstaan want dan is die chemische troep niet meer te betalen of uberhaupt te produceren. Aan de andere kant ontstaan er wel helemaal geen plagen omdat het leven zowiezo al naar de filisteinen is geholpen....

Daarbij, ik wil die rommel niet in m'n drinkwater. Niet eens zozeer omdat IK er misschien ziek van wordt maar wat het voor toekomstige generaties kan gaan betekenen. Daarbij denk ik even aan een middel als Softenon. Werkte als een tierelier... Maar de generatie erna heeft het er nog steeds moeilijk mee. En zo zal het met deze middelen ook gaan gebeuren. Of zou de chemische industrie iets uitvinden om dit middel weer teniet te doen.... Als, dan zal het iets zijn wat je moet kopen en heb je twee keer voor gezever betaald....
maartenkleijne
Moderator
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Contacteer:

Bericht door maartenkleijne »

Andreas heeft zijn punt gemaakt en heeft groot gelijk.
Evenals Jaap, die zeer gelijk heeft.
Wat mij betreft spuitne ze maar een eind weg. Als ze het mis hebben zijn ze zelf de eerste die daar de dupe van worden.
De bijen overleven het sowieso wel, net als die van Jaap.
Wel zou ik persoonllijk neit gan golven op een baan zonder engerlingen want die keverexplosies vind ik altijd leuk.

gr,
m
Plaats reactie