Gebruik Merit Turf op openbaar gras
Re: Gebruik Merit Turf op openbaar gras
Ik hoop het Maarten, dat ze de eersten zullen zijn die er last van gaan krijgen. Maar mijn punt is (en blijft) dat je toekomstige generaties niet moet opzadelen met problemen waar je zelf geen gedegen oplossing voor kunt bedenken. Dan had je op voorhand moeten bekijken of het misschien een probleem zou gaan worden en daarop actie ondernemen.
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
AndreasH schreef:
Ik hoop het Maarten, dat ze de eersten zullen zijn die er last van gaan krijgen.
Wie worden daarmee bedoeld , en last waarvan .???
Jaap v P
Zij -> De mensen die denken dat alle problemen met beestjes of plantjes op te lossen is met chemicaliën.
Last van: Hun geweten! Maar dat zal wel niet want de mensheid is niet in staat om verder te denken dan de wereld van hun kleinkinderen. En blijkbaar is de toekomst nog (economisch) rooskleurig genoeg om door te gaan met consumeren en vervuilen op de huidige manier.
Last van: De autoriteiten als blijkt dat ze moedwillig de grens van het toegestane overschrijden. En dat gaat gebeuren, trust me. Leuke vergelijking: De A2 bij Eindhoven. Iedere dag files, iedere dag gedoe. Nu is er een bult nieuw asfalt aangelegd en kunnen de mensen weer doorrijden. En wat gebeurt er prompt: Er wordt weer te hard gereden(aanzienlijk overigens). En het cirkeltje is weer rond. De oplossing van het ene probleem zorgt voor een nieuwe probleem. Ware het echter dat het een NIEUW probleem was.... Maar dat is ook niet het geval helaas. Ook DIT hadden ze kunnen zien aankomen...
Maar, we dwalen af....
Last van: Hun geweten! Maar dat zal wel niet want de mensheid is niet in staat om verder te denken dan de wereld van hun kleinkinderen. En blijkbaar is de toekomst nog (economisch) rooskleurig genoeg om door te gaan met consumeren en vervuilen op de huidige manier.
Last van: De autoriteiten als blijkt dat ze moedwillig de grens van het toegestane overschrijden. En dat gaat gebeuren, trust me. Leuke vergelijking: De A2 bij Eindhoven. Iedere dag files, iedere dag gedoe. Nu is er een bult nieuw asfalt aangelegd en kunnen de mensen weer doorrijden. En wat gebeurt er prompt: Er wordt weer te hard gereden(aanzienlijk overigens). En het cirkeltje is weer rond. De oplossing van het ene probleem zorgt voor een nieuwe probleem. Ware het echter dat het een NIEUW probleem was.... Maar dat is ook niet het geval helaas. Ook DIT hadden ze kunnen zien aankomen...
Maar, we dwalen af....
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Je dwaalt zeker geweldig af.
Nu je dit zo schrijft denk ik dat je beter de eerst zin ; Geplaatst - 08/06/2010 : 19:19:47 My god, ze zijn gek geworden. Heeft iemand z'n kasten nog in de buurt staan van een grasveld of golfbaan? Haal ze er maar weg want dat worden echt dodelijke omgevingen voor bijen als hier niks aan gedaan gaat worden....; kunt verwijderen .
Want je probleem is niet dat je denkt dat de Bijen dood gaan ( waar geen enkel bewijs voor is ), maar dat er te veel Chemie gebruikt wordt, en dat er blijkbaar te veel mensen in Nederland wonen , om iedereen wat ruimte en voedsel te geven .
Er is misschien wel ergens een eiland te koop waar je zelf de leiding kunt nemen , en kijken hoe dat dan afloopt [;)]
Jaap v P
Nu je dit zo schrijft denk ik dat je beter de eerst zin ; Geplaatst - 08/06/2010 : 19:19:47 My god, ze zijn gek geworden. Heeft iemand z'n kasten nog in de buurt staan van een grasveld of golfbaan? Haal ze er maar weg want dat worden echt dodelijke omgevingen voor bijen als hier niks aan gedaan gaat worden....; kunt verwijderen .
Want je probleem is niet dat je denkt dat de Bijen dood gaan ( waar geen enkel bewijs voor is ), maar dat er te veel Chemie gebruikt wordt, en dat er blijkbaar te veel mensen in Nederland wonen , om iedereen wat ruimte en voedsel te geven .
Er is misschien wel ergens een eiland te koop waar je zelf de leiding kunt nemen , en kijken hoe dat dan afloopt [;)]
Jaap v P
Als je er nog eentje weet..... Ik schrijf me gelijk in....
Overigens, die eerst zin blijft gewoon lekker staan want die geldt nog steeds!
Daarbij, waar staat dat ik vind dat Nederland te vol is??
Overigens, die eerst zin blijft gewoon lekker staan want die geldt nog steeds!
Daarbij, waar staat dat ik vind dat Nederland te vol is??
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
Re:
Jaap v.Popering schreef:AndreasH schreef: Heeft iemand z'n kasten nog in de buurt staan van een grasveld of golfbaan?
Heb jij wel eens Bijen op gras zien vliegen , of heb je daar enige ervaring mee ???
Jaap v P
nee maar wel op klaver en paardebloem en die groeien in.....gras

vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Re: Re:
nee maar wel op klaver en paardebloem en die groeien in.....gras![]()
vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Tenzij "Bofix" het gras eerder heeft mogen bezoeken